خانواده‌ها از سنگ‌اندازی در ازدواج جوانان پرهیز کنند
کد خبر: 3819428
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

خانواده‌ها از سنگ‌اندازی در ازدواج جوانان پرهیز کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: خانواده‌ها نباید در مقوله ازدواج جوانان سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی‌های بیجا ‌داشته باشند.

خانواده‌ها از سنگ اندازی در ازدواج جوانان پرهیز کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌شمالی، ،۲۵ خردادماه در نشستی با شماری از مسئولان فرهنگی استان، بر همت متولیان فرهنگی و اجتماعی برای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه ازواج آسان باید بیش‌ازپیش در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: خیران استان باید با دستگاه‌های متولی این امر دست در دست هم دهند و جوانان نیازمند در سن ازدواج را راهی خانه بخت کنند.
یعقوبی با بیان اینکه ازدواج محور آرامش جامعه و خانواده است، خاطرنشان کرد: باید در جامعه فرهنگ تسهیل ازدواج جوانان نهادینه شود تا خانواده‌ها سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سنگ‌اندازی‌های بیجا در زمینهٔ ازدواج جوانان نداشته باشند.
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به احادیث متعدد دینی در خصوص اهمیتی و ثواب فراوان تسهیل ازدواج جوانان، تصریح کرد: خانواده‌ها باید سیره ائمه(ع) را الگوی خود قرار دهند تا ازدواج جوانان به تعویق نیفتد و فرزندان جامعه به گناه و آلودگی کشیده نشوند.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به اهدای 61 جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان شمالی در روزهای اخیر، افزود: این جهیزیه‌ها شامل اقلام ریز و درشت اساسی مورد نیاز زندگی، به نوعروسان نیازمند استان خراسان شمالی اهدا شد.
وی بیان کرد: کمک به ازدواج جوانان و اهدای جهیزیه به نوعروسان، امری خداپسندانه است که باید با همکاری خیرین و مساجد این استان اجرایی شود.
یعقوبی با اشاره به اینکه این تعداد جهیزیه با همکاری مساجد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تهیه شده بود، افزود: مسئله ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان از مهم‌ترین آرمان‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و انقلابی اسلامی است؛ ازاین‌رو باید دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان تسهیل ازدواج جوانان را در اولویت اهداف خود قرار دهند.
انتهای پیام

captcha