مشارکت 59 هزار نفر از مردم خراسان‌شمالی در برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم
کد خبر: 3819630
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

مشارکت 59 هزار نفر از مردم خراسان‌شمالی در برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: در ضیافت الهی امسال نیز طرح جزءخوانی قرآن کریم با مشارکت ۵۹ هزار و ۲۰۵ نفر در سطح بقاع متبرکه استان برگزارشد.

مشارکت 59 هزار نفر از مردم خراسان‌شمالی در برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم

حجت‌الاسلام‌ عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: مردم و خیرین استان همانند سال‌های گذشته در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان امسال نیز مشارکت چشم‌گیر و پررنگی داشتند.
وی با اشاره به اینکه مبلغ ۶۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال کمک و مشارکت مالی مردمی در طرح ضیافت الهی امسال جمع‌آوری شد، افزود: کمک‌ها و مشارکت‌های مالی خیرین در راستای اطعام افطاری به روزه‌داران شرکت‌کننده در این طرح و همچنین در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هزینه شد.
وی ادامه داد: در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان امسال ۶۶ هزار و ۱۹۵ نفر از روزه‌داران استان مدعو سفره افطاری امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این استان قراربودند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد مذهبی در طرح ضیافت الهی امسال، گفت: طبق رویه هرسال در ضیافت الهی امسال نیز طرح جزءخوانی قرآن کریم برگزار شد و ۵۹ هزار و ۲۰۵ نفر در این طرح شرکت کردند.
آسوده برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم را نیز از دیگر برنامه‌های مذهبی فرهنگی برگزارشده در طرح ضیافت الهی امسال استان برشمرد، اظهار کرد: به ‌منظور تبیین و تفهیم بیشترآموزه‌های قرآنی و اهمیت قرآن‌خوانی در ماه مبارک رمضان، طرح کرسی‌های تفسیر با مشارکت چهار هزارو۲۵۰ نفر از اهالی استان در این استان برگزارشد.
وی با اشاره به تأکید احادیث دینی و آیات الهی به قرآن‌خوانی و تفکردرآموزه‌ها و آیات قرآنی و همچنین اهمیت دوچندان انجام این امر خداپسندانه در ماه مبارک رمضان، از برگزاری محافل انس با قرآن و مشارکت سه هزار و ۹۱۰ نفر از روزه‌داران خبر داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برگزاری طرح‌ها و مراسم معرفتی و فرهنگی در کنار مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان، افزود: به ‌منظور تقویت دانش فرهنگی و معرفتی روزه‌داران شرکت‌کننده در طرح ضیافت الهی سال جاری برنامه‌های معرفتی با عنوان خیمه‌های معرفت در استان با مشارکت چهار هزار و ۲۵۰ نفر از روزه‌داران این استان برگزار شد.
وی با اشاره به مشارکت مبلغان دینی در برگزاری طرح ضیافت الهی، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۵ مبلغ دینی شامل ۱۳ مبلغ بومی، ۱۹ مبلغ اعزامی از قم و سه مبلغ مستقر در خراسان‌شمالی، به بقاع متبرکه شاخص این استان اعزام شدند و به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی طرح ضیافت الهی پرداختند.
آسوده خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی طرح ضیافت الهی خراسان‌شمالی در ۳۵ بقعه متبرکه این استان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha