روحانیون در دفاع از دین به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند
کد خبر: 3821201
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

روحانیون در دفاع از دین به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: مبلغان دینی ضمن به‌روز بودن از نظر علمی باید بتوانند با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا به شبهات اعتقادی پاسخ دهند و مردم را جذب دین کنند.

روحانیون در دفاع از حریم دین به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، اول تیرماه در نشست با روحانیون مستقر استان اظهار کرد: مبلغان دینی ضمن به‌روز بودن از نظر علمی باید بتوانند با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا به شبهات اعتقادی پاسخ دهند و مردم را جذب دین کنند.

وی ادامه داد: تلاش در راستای تبلیغ دین مبین اسلام، جهادی بزرگ است و روحانیون سربازان پر افتخار عرصه دفاع از دین هستند.

خادمی افزود: همان‌گونه که سربازان در جنگ‌ها برای رسیدن به پیروزی از تسلیحات و تجهیزات مدرن و به‌روز دنیا استفاده می‌کنند، باید مبلغان دینی هم در عرصه دفاع از حریم دین اسلام از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تکیه‌بر منبر، موعظه و بیان احکام توسط علما و روحانیون امری لازم و ضروری است، اما در حال حاضر مردم جامعه در دهکده‌ای جهانی قرار دارند و اطلاعات و اخبار روز دنیا را از شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند و بر همین مبنا نیاز امروز جامعه چیزی فراتر از منبر و موعظه است و لازم است یک روحانی از فضای مجازی و شایعات و شبهاتی که جامعه دینی را منحرف می‌کند، آگاه باشد و برای تبیین، توضیح و پاسخ به آن‌ها مطالعه کافی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی عنوان کرد: روزانه در کشور چند هزار سخنرانی توسط روحانیون و مبلغان دینی در مجامع و جلسات مختلف برگزار می‌شود، اما باید در این سخنرانی‌ها موضوعاتی ارائه شود که موردنیاز شنودگان و در راستای پاسخ به شبهات اعتقادی و دینی باشد.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جلساتی توسط روحانیون که بتواند پاسخ گوی شبهات ایجاد شده از سوی دشمن به‌ویژه در زمینهٔ اعتقادات باشد یک امر حیاتی است.

خادمی تأکید کرد: مبلغان باید به ‌روز باشند و با کسب روزانه علوم مختلف و با بیان نکات مهم و جذاب مردم را جذب دین کنند و این کمبود زیبنده نظام و روحانیون شیعه نیست.

وی افزود: دشمن با استفاده از همه ظرفیت‌های خود به ‌ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای شبانه‌روز در کمین نشسته است تا از کاه کوه بسازد و به ما حمله کند و این وظیفه همگان است تا با استفاده از متخصصان فن و به‌روز شدن، توطئه‌های آن‌ها را ناکام بگذاریم.

انتهای پیام

captcha