افزایش پرونده‌های وارده به پزشکی قانونی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3821385
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

افزایش پرونده‌های وارده به پزشکی قانونی خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از افزایش ۱۲ درصدی پرونده‌های وارده به این سازمان خبرداد.

افزایش پرونده‌های وارده به پزشکی قانونی خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، بابک سلحشور، مدیرکل پزشکی قانونی استان، امروز، اول تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: طی سال گذشته 26 هزار و 779 پرونده در پزشکی قانونی خراسان‌شمالی مورد بررسی قرار گرفته که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 12 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته هفت هزار و 111 پرونده ضرب و جرح و نزاع در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به سال 96 از رشد منفی 2.2 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 22 مورد فوتی براثر حوادث کار داشته‌ایم، ادامه داد: این آمار نسبت به سال 96 رشد 65 درصدی داشته است و تعداد مصدومین حوادث کار 305 نفر بوده است که کاهش دو درصدی نسبت به سال 96 را نشان می‌دهد.

سلحشور بیان کرد: خراسان‌شمالی نسبت به کاهش آمار تصادفات فوتی رتبه اول کشوری را دارا است.

وی در رابطه با پرونده‌های بررسی شده کمیسیون‌های پزشکی، خاطرنشان کرد: 191 پرونده درسال گذشته در کمیسیون پزشکی بررسی شده است که بیشترین شکایات در رابطه با قصور پزشکی و اعتراض به نظریات پزشکی قانونی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی با بیان اینکه 129 نفر برای دریافت مجوز سقط جنین مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: 103 نفر مجوز سقط درمانی را دریافت کردند که از این تعداد چهار مورد مربوط به بیماری مادر و 99 مورد هم مربوط به بیماری جنینی بوده است.
انتهای پیام

captcha