کاهش۴۳ درصدی آتش سوزی در مراتع اسفراین
کد خبر: 3821800
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶

کاهش۴۳ درصدی آتش سوزی در مراتع اسفراین

گروه اجتماعی -رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسفراین از کاهش ۴۳ درصدی آتش سوزی در این شهرستان طی سال گذشته خبرداد.

کاهش۴۳ درصدی آتش سوزی در مراتع اسفراین

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی خضری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسفراین، امروز، دوم تیرماه در جلسه پیشگری و اطفاء حریق اظهار کرد: شهرستان اسفراین با دارا بودن بیش از ۴۲۰ هزار هکتار اراضی ملی و هچنین بعد مسافت‌ها و صعب العبور بودن مسیرها ، کمبود نیروها ، تجهیزات نامناسب و کافی نبودن اعتبارات دارای شرایط ویژه‌‌ایی می‌باشد که سبب شده مساحت زیادی از اراضی دچار حریق شود و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شویم .
وی افزود :چنانچه بر اثر سیل ، طوفان ،زلزله دچار خسارت شویم حتی صدردصد تخریب براحتی میتوان در کمترین فرصت و با تخصیص اعتبار آن را حتی بهتر از گذشته بازسازی کرد امادر بحث حریق اراضی ملی مرتعی اگر چنانچه دچار حریق شود و مراتع از بین برود قطعا با صرف هزینه‌های زیاد و زمان بسیار نمی‌شودآن را جبران و احیا کرد و اثرات منفی زیست محیطی را از بین برد.
وی عنوان کرد: سال ۹۶ هفت مورد حریق با ۲۴ هکتار مساحت و سال گذشته با چهار مورد حریق و شش هکتار مساحت داشته‌ایم که از مقایسه آمارها ۴۳ درصد کاهش حریق و به لحاظ مساحت ۷۵ درصد کاهش مساحت حریق را داشته ایم.
خضذی علت بیشتر حریق‌ها عامل انسانی و غیر عمد بوده، گفت: زمان وقوع حریق از اواسط تیرماه تا پایان آبان ماه و بیشترین حریق در سه دهستان دامن کوه روئین و میلانلو اتفاق خواهد افتاد.
وی با هشدار خطر آتش سوزی در مناطق بام و صفی آباد گفت: براساس پایش پایگاهای ماهواره‌ایی و میزان بارش که توسط دفتر مهندسی سازمان جنگل‌ها و مراتع صورت گرفته اعلام شده، منطقه بام و صفی آباد احتمال وقوع بیشترین حریق را در این منطقه خواهد داشت که نیازمند همکاری بیشتر واقدامات پیشگیرانه وموثری هستیم .
طاهر رستمی، فرماندار اشهرستان سفراین هم در این جلسه گفت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث اجتماعی بابد برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند .
انتهای پیام

captcha