مساجد خراسان‌شمالی؛ میزبان جشن‌های دهه کرامت
کد خبر: 3821835
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
از ۳ تا ۲۳ تیرماه صورت می‌گیرد؛

مساجد خراسان‌شمالی؛ میزبان جشن‌های دهه کرامت

گروه اجتماعی ــ دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان‌شمالی از میزبانی مساجد این استان در اجرای جشن‌های دهه کرامت خبر داد.

۳ تا ۲۳ تیرماه؛ مساجد خراسان‌شمالی میزبان جشن‌های دهه کرامت

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هاشم شیرازیان، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان‌شمالی، امروز، سوم تیرماه در نخستین نشست اعضای این شورا با بیان اینکه شعار محوری دهه کرامت «خدمت کریمانه» و شعار اختصاصی دهه کرامت امسال «مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» نام گرفته است، افزود: از همه دستگاه‌ها و ادارات عضو این شورا انتظار می‌رود در جهت اجرای برنامه‌های محتوایی و کیفی هم افزایی داشته باشند.
وی از جمله سیاست‌ها و اهداف این شورا را تأکید بر گسترش گفتمان خدمت کریمانه در عرصه‌های مختلف، جهت‌دهی شادی و نشاط عمومی با تأکید بر نشاط و شادی مومنانه، تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل و توجه مضاعف به عملیاتی شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت اعلام کرد.
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی بیان کرد: محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت، تعیین برنامه‌ها با رویکرد جریان‌سازی اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو با تقسیم وظایف در قالب کارگروه‌های کاربردی و انجام برنامه‌های مشترک با هدف هم‌افزایی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها از جمله رویکردهای اجرایی این شورا به شمار می‌رود.
شیرازیان یکی از مهم ترین برنامه‌های اجرایی در ایام دهه کرامت که هرساله در همه استان‌ها اجرایی می‌شود را جشن‌های زیرسایه خورشید نام برد، افزود: این برنامه با همکاری کانون خادمیاری و همت دفتر آستان قدس در استان برنامه ریزی شده که در ایام دهه کرامت شاهد حضور کاروان خدام حرم رضوی خواهیم بود.
دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان‌شمالی، حضور خدام حرم رضوی را از ١٧ الی ٢٣ تیرماه اعلام کرد، گفت: خادم حرم رضوی در مدت هفت روز حضور در استان، جشن‌های زیر سایه خورشید را در هفت شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و اسفراین برگزار می کنند.
وی خواستار مشارکت و همکاری دستگاه‌های عضو برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌ها به ویژه جشن‌های دهه کرامت شد و پیشنهاد داد هر دستگاه متولی اجرای یک برنامه جشن در مساجد شود.
برگزاری جشن ویژه دختران، برپایی نمایشگاه چهل حدیث رضوی، اجرای نمایش‌های خیابانی در پارک‌ها، نمایش خوانی رضوی، مشاعره رضوی، شب‌های فرهنگی، برگزاری گفتمان رضوی در مساجد و برگزاری جشن میلاد در مساجد و پارک‌ها از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی نمایندگان دستگاه‌های عضو مطرح شد.
دهه کرامت امسال از روز پنجشنبه، ۱۳ تیرماه «اول ذی‌القعده» همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر آغاز می‌شود و تا روز ۲۳ تیرماه «۱۱ ذی‌القعده» همزمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت ثامن‌الحجج، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha