پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تُن گندم از مزارع لرستان
کد خبر: 3822564
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تُن گندم از مزارع لرستان

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان در خصوص برآورد برداشت گندم از مزارع لرستان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار تُن گندم از سطح مزارع استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 400 هزار تن گندم از مزارع لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امروز چهارشنبه، پنجم تیر در جریان سفر آیت‌الله تقوی، رئیس شورای عالی زکات کشور به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سال پُرباران داشتیم اما پراکنش مناسبی نداشتیم بدین معنا که از اواسط فروردین به بعد بارش باران نداشتیم.

وی با ذکر این مطلب که ۱۱۰ هزار هکتار جو دیم، ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت حبوبات دیم است، خاطرنشان کرد: امسال با خشکسالی کشاورزی مواجه بودیم البته به‌لحاظ هیدرولوژی و ذخیره آب سال خوبی داشتیم.

بازدار برآورد اولیه برداشت گندم از مزارع لرستان را ۴۰۰ هزار تُن گندم اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم این در حالی‌است که سطح زیر کشت گندم اراضی آبی لرستان ۵۰ هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر این‌که بیشترین خسارت سیل به کشاورزی لرستان بود، تصریح کرد: سیل هرچه در حاشیه رودخانه بود را دچار آسیب شدید کرد.

وی خدمات‌رسانی پس‌از سیل به کشاورزان را مطلوب و جهادی برشمرد و گفت: بعد از سیل ۹۰ درصد جاده‌های مزارع و کانال‌های آبیاری و ایستگاه‌های پمپاژ وارد مدار شدند.

بازدار با ذکر این مطلب که ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ایجاد ۳۵۰ کیلومتر جاده، ایجاد ۲۵۰ کیلومتر کانال و راه‌اندازی شبکه برق با مشارکت مردم تنها بخشی‌از فعالیت‌های جهاد کشاورزی لرستان به کشاورزان آسیب‌دیده از سیل اخیر است، اضافه کرد: تعداد ۷۰ دستگاه ترانسفورماتور را تعمیر کردیم و ۹ ایستگاه پمپاژ برای مردم راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاک‌برداری ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری از اقدامات مهم جهاد کشاورزی لرستان بعد از سیل پلدختر اعلام کرد و افزود: با مشارکت نیروهای جهادی ۱۰۰ هکتار باغ را زنده کردیم و این روند ادامه دارد این در حالی‌است که ۱۴ هزار پرونده برای کشاورزان تشکیل شده است.


انتهای پیام

captcha