راهیابی ۱۳ فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 3823146
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

راهیابی ۱۳ فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از راهیابی ۱۳ قاری و فعال قرآنی استان به مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

راهیابی 13 فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تعداد ۸۰۰ نفر از علاقه‌مندان در مرحله شهرستانی شرکت کرده بودند که از این تعداد 150 نفر شامل 89 نفر خواهر و 70 نفر برادر به مرحله استانی راه پیدا کردند و در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به راهیابی 13 نفر ازشرکت‌کنندگان مرحله استاانی به بخش کشوری این دوره از مسابقات، ادامه داد: در بخش برادران در رشته قرائت تحقیق «ابوالفضل شکیبا از بجنورد»، حفظ کل قرآن «حسین خسروی از بجنورد»، اذان «رضا کریمی از بجنورد»، دعاخوانی «محمد غریب از جاجرم» ، حفظ ۲۰ جزء «جلیل پورمند از مانه و سملقان»، ترتیل «سجاد عبداللهی از اسفراین» و حفظ ۱۰ جزء «محمد نعمتی از اسفراین» به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: در بخش خواهران هم در رشته قرائت تحقیق «زهرا میرابی از جاجرم» ، حفظ کل قرآن «سیده زهرا نجم الدین حسینی از فاروج»، دعاخوانی «شهلا رضازاده از اسفراین»، حفظ ۲۰ جزء «حمیده خوش سیرت از تیتکانلوی فاروج»، ترتیل «زهره یزدانی از شیروان» و حفظ ۱۰ جزء «رقیه اسفندیاری از گرمه» به عنوان نفرات اول هر رشته نیز به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

آسوده خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالان قرآنی استان در مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز بتوانند رتبه‌‎های خوبی کسب کنند.
انتهای پیام

captcha