رقبای نماز جمعه مدیریت شود
کد خبر: 3826139
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
امام جمعه بجنورد:

رقبای نماز جمعه مدیریت شود

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با انتقاد از رقیب‌تراشی برای نماز جمعه، افزود: برخی دستگاه‌ها و ادارات از جمله ورزش و جوانان، شهرداری و ... با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های خود در روز جمعه و موعد برپایی نماز، برای نماز جمعه رقیب‌سازی کرده‌اند.

رقیب تراشی برای نماز جمعه از مهم‌ترین آسیب‌ها استبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه استان، امروز، ۱۹ تیرماه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان‌شمالی که با محوریت نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با برپایی نماز جمعه در استان برخی نواقص و اشکالات وجود دارد که باید این اشکالات رفع شود.

وی با انتقاد از رقیب‌تراشی برای نماز جمعه، افزود: برخی دستگاه‌ها و ادارات از جمله ورزش و جوانان، شهرداری و ... با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های خود در روز جمعه و موعد برپایی نماز، برای نماز جمعه رقیب‌سازی کرده‌اند.

یعقوبی بیان کرد: اکنون می‌بینیم در روز جمعه برخی برنامه‌های آموزشی و کلاس‌های فوق‌العاده و برنامه‌های ورزشی و خانوادگی برگزار می‌شود که این رقبا، نمازگزاران جمعه را کاهش می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه رقبای نماز جمعه باید کم شود، تصریح کرد: قرآن هم تأکید می‌کند که برای نماز رقیب درست نکنید.

وی با بیان اینکه گاهی به دلیل اینکه رقبای زیادی پیدا کرده‌ایم از رونق و شکوه نماز جمعه کاسته می‌شود، اظهار کرد: این رقبا باید مدیریت شوند؛ یعنی برنامه‌های ورزشی و همایش‌های مختلف در ساعاتی برگزار شوند که با حضور مردم در نماز جمعه تداخل نداشته باشند، چراکه برگزاری راهپیمایی‌های متعدد و همایش‌های مختلف هم‌زمان با موعد برپایی نماز جمعه آفت بسیار بزرگی است.

یعقوبی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ختم اموات هم‌زمان با نماز جمعه هم از دیگر آفت‌ها است، افزود: باید مداحان و متولیان، این مراسم را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که با نماز جمعه هم‌زمان نباشد.

امام جمعه بجنورد گفت: متأسفانه صداوسیما هم به‌درستی در زمینهٔ نماز جمعه تبلیغ نمی‌کند و در حالی که تبلیغ برای حضور در نماز جمعه باید شب جمعه صورت گیرد، برنامه‌های تبلیغی صداوسیما در این زمینه در شب شنبه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش ویژه روحانیان، ائمه جماعات و سایر نخبگان در تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای حضور در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات ما باید برای دعوت مردم به نماز جمعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

یعقوبی با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری درزمینهٔ تبلیغات نماز جمعه فعالیت بیشتری داشته باشد، افزود: باید فرهنگ حضور در نماز جمعه به‌عنوان وظیفه انقلابی و ولایی نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی بیان کرد: نماز جمعه نماز ولایی است؛ از این‌ رو باید برای تقویت ولایت و نظام اسلامی به نماز جمعه بیاییم و البته ثواب اخروی و دینی آن بحث دیگری است.

وی بیان کرد: افزایش رونق و شکوهمند جلوه دادن نظام اسلامی یک اصل است و نماز جمعه هم تجلی شکوه نظام اسلامی است؛ از این‌ رو باید همه اهتمام تامی در این زمینه داشته باشند.

یعقوبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبری در این بیانیه رسالت اصلی نماز جمعه بالا بردن عیار معنویت و اخلاق در جامعه است.
انتهای پیام

captcha