فعالیت‌های فرهنگی متناسب با موقعیت امام‌زاده‌ها تعریف شود
کد خبر: 3826171
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

فعالیت‌های فرهنگی متناسب با موقعیت امام‌زاده‌ها تعریف شود

گروه فرهنگی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه تمام امامزادگان از وضعیت یکسانی برخوردار نیستند به طوری که برخی در مرکز و برخی در حاشیه شهر قرار دارند، افزود: براساس موقعیت امام‌زاده‌ها فعالیت فرهنگی متناسب تعریف می‌شود.

نشر معارف قرآنی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی‌، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، ۱۹ تیرماه در همایش تکریم امامزادگان در بجنورد، با بیان اینکه قرآن خواندن یکی از وظایفی است که برای ما تعریف شده، افزود: ما که خود را علوی، فاطمی و حسینی می‌دانیم آیا هر روز قرآن را تلاوت می‌کنیم؟ در صورتی که امام رضا(ع) که خود را ارادتمند ایشان می‌دانیم هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کردند.

وی با بیان اینکه هر چقدر به قرآن نزدیک شویم به سبک زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) هم نزدیک می‌شویم، بر تعمق، تدبر، فهم و عمل به قرآن کریم تأکید کرد.

حسینی با بیان اینکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی هیچ راهی جز نشر معارف قرآنی و اهل بیت(ع) وجود ندارد، افزود: بقاع متبرکه پایگاه اصلی نشر معارف دینی و قرآنی محسوب می‌شود، زیرا که کارکردهای مختلفی در حوزه اجتماعی و قرآنی دارد.

وی یادآور شد: تمام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی که قابل تعریف است در بقاع متبرکه استخراج شده اما با توجه به اختلاف سطوحی که وجود دارد تمام امامزادگان از وضعیت یکسانی برخوردار نیستند به طوری که برخی در مرکز و برخی در حاشیه شهر قرار دارند، بنابراین براساس موقعیت امام‌زاده‌ها فعالیت فرهنگی متناسب تعریف می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متناسب با موقعیت امامزادگان در حال تدوین است.

انتهای پیام

captcha