هشدار رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی به مدیران متخلف
کد خبر: 3828770
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

هشدار رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی به مدیران متخلف

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با هشدار به مدیران متخلف گفت: با مصادیق سهل‌انگاری و موارد عدم انجام وظایف قانونی و نظارتی از سوی مدیران برخورد می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی به مدیران متخلف برای عدم انجام وظایف قانونی هشدار داد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به نقش و جایگاه ائمه جمعه و جماعات(ع) در متن بسیاری از مناسبات فرهنگی و اجتماعی به ویژه در تبیین سازوکارهای قانونی و شرعی، رویکرد ضابطه مندسازی رفتارها و کارکردها از سوی دستگاه قضائی استان را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه قضائی استان برشمرد و با تشریح اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم، اجرای دقیق و مناسب مبانی قانونی به ویژه در حوزه مسائل اخلاقی و اجتماعی در جامعه را واجد آثار بازدارنده و پیشگیرانه توصیف کرد.

وی با انتقاد از عدم اجرای برخی قوانین مسکوت و معوق گذاشته شده از قبیل قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، بروز برخی اعمال منافی عفت و اخلاق در جامعه را نتیجه مستقیم چنین ضعیتی دانست و برضرورت سامان دهی مشکلات اخلاقی مبتلا به جامعه از طریق اجرای وظایف مصرح در قوانین موضوعه و عمل به تعهدات وتکالیف قانونی از طریق دستگاه‌های مسؤول و متولی تأکید کرد.

جعفری بیان کرد: مدت‌ها از تصویب قوانینی مانند قانون عفاف و حجاب می گذرد و متاسفانه به رغم تصریحات و مؤکدات قانونی و نیز با وجود ضرورت‌ها و بایسته‌های شرعی مترتب بر آن وبا لحاظ وجود تمهید موجبات و قابلیت‌های دقیق اجرایی ، بازهم مشاهده می‌شود که این گونه قوانین عمدتاً به لحاظ موضعگیری‌های انفعالی و یا ضعف‌های مدیریتی، عملکردی، نظارتی یا مراقبتی صرفا درهمان محدوده وضعی، مسکوت و معطل می‌ماند و این مسأله به هیچ وجه شایسته یک جامعه دینی و اسلامی نیست.

وی افزود: ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که شعائر دینی و اجرای حدود الهی از جمله اصلی ترین مطالبات مردم است و قاطبه ملت مسلمان در کشور بی عفتی و بی اخلاقی و رواج اعمال منافی عفت و جریحه دارشدن عفت و اخلاق عمومی را بر نمی‌تابند.

جعفری بیان کرد: عدم اجرای مقررات قانونی یاد شده نظیر قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و یا قانون حجاب و عفاف صرفنظر از آثار وضعی و تبعات منفی متاثرازآن در جهت اشاعه زمینه‌های ترویج سوء رفتارهای اخلاقی در اجتماع ، موجبات تجری متعرضین به حوزه‌های اخلاقی را بیش ازپیش فراهم می‌سازد.

وی افزود: عدم برخورد جدی و سازنده و عدم حمایت مورد انتظار مسؤولین ذی ربط سبب تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی و بروز و تقویت رفتارهای ناصواب و مهمتر از همه افزایش انگیزه‌های ارتکاب جرائم در حوزه مسائل اخلاقی می‌شود و طبعا تداوم چنین وضعیتی جامعه را دچار نوعی واگرایی و عقب ماندگی می‌کند و در نتیجه باور داریم انحطاط اخلاقی حداقل یکی از مظاهر چنین مشکلاتی است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: حقیقت این است جامعه‌ای که درمیان فتنه‌های خطرناک، از داخل و خارج محاصره شده ولی با وجود هجمه‌‎ها و فشارها، دلدادگی به ائمه (ع) را هیچگاه فراموش نمی‌کند و یقینا برای این جامعه مهم و البته ضروری و لازم است احکام و حدود اسلامی و توصیه‌های ائمه عصمت و طهارت(ع) بصورت کامل اجرا شود.

جعفری ادامه داد: بنده از نحوه‌ی برخورد با متعرضین به حدود الهی بویژه در ماه مبارک رمضان انتقاد دارم، بطوریکه تذکر لازم در این خصوص به همه دادستان‌ها ارائه شده است.

وی افزود: درکشوری که شهدا برای اجرای حدود و احکام الهی خون خود را تقدیم کرده‌اند، تک تک مدیران و مسؤولین مکلفند در اجرای وظایف محوله بنحو مؤثر عمل کنندو این در حالیست که در صورت عدم اجرای مصوبات شورا توسط هر یک از مدیران عضو، طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی با مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.
انتهای پیام

captcha