۱۴۰۰ نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه در خراسان‌شمالی هستند
کد خبر: 3828786
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

۱۴۰۰ نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه در خراسان‌شمالی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در استان متقاضی ورود به حوزه علمیه شدند.

1400 نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه در خراسان‌شمالی هستند

حجت الاسلام امید سعادتی، مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر شامل 750 آقا و 750 بانو درسطح استان متقاضی ورود به حوزه علمیه شده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از برپایی آزمون در نهایت 700 نفر پذیرفته شدند، ادامه داد: از این تعداد 400 آقا و 300 بانو هستند و این در حالیست که افراد دارای معدل بالای 17 و مدرک تحصیلی بالاتر از کاردانی نیز از آزمون معاف بوده و به مرحله مصاحبه دعوت شدند.

سعادتی افزود: برای آقایان دوره تثبیتی از 15 تیرماه آغاز شده و تا 31 مرداد‌ماه ادامه دارد که افراد پس از کسب امتیازهای لازم در پایان این دوره می‌توانند از 25 شهریور در حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل شوند.

وی یادآور شد: هر سال میزان استقبال افراد از حوزه علمیه در استان بسیار چشمگیر بوده اما این در حالیست که امکان جذب تعداد کمی برای استان فراهم است.

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به وجود 15 مدرسه در سطح استان، گفت: هم‌اکنون دو هزار نفر در حوزه‌های علمیه استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

captcha