قانون‌گذاران مشاوره قبل از ازدواج را اجباری کنند/ لزوم حمایت بیمه
کد خبر: 3831952
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
تندگویان:‌

قانون‌گذاران مشاوره قبل از ازدواج را اجباری کنند/ لزوم حمایت بیمه

گروه جامعه ــ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تأثیرات مثبت مشاوره قبل از ازدواج بر افزایش ازدواج و کاهش طلاق خواستار اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در سراسر کشور شد و گفت‌: مسئله مهم در حال حاضر این است که مشاوره تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم روز ملی ازدواج که امروز شنبه ۱۲ مردادماه، در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است، طی سخنانی با ابراز خرسندی از اینکه مسئله مشاوره پیش از ازدواج به عنوان رویکرد جدیدی در ترویج ازدواج مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ۴۰۰ مرکز در سراسر کشور در حال ارائه خدمات مشاوره ازدواج هستند و عملکرد این مشاوره‌ها موجب افزایش ۲۵ درصدی ازدواج و کاهش طلاق شده است و در استان‌هایی که مشاوره قبل از ازدواج در آن‌ها اجباری شده است، شاهد کاهش طلاق هستیم. براساس آمارهای سال گذشته به ازای هر سه ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر ۷۰ مرکز مشاوره جدید در کشور مجوز فعالیت گرفته‌اند، گفت: مسئله مهم در حال حاضر این است که مشاوره تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

تندگویان از قانون‌گذاران خواست امر مشاوره قبل از ازدواج را اجباری کنند و افزود: چه بهتر که مشاوره‌ها مادام‌العمر شوند و مشاوران و مددکاران در مدارس حضور داشته باشند و مدارس از دانش‌آموز محوری به خانواده محوری تبدیل شوند و همه خانواده درگیر آموزش مهارت‌های زندگی شوند.

وی با اشاره به آغاز اولین جشنواره فیلم ازدواج، گفت: بخش عمده دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق مسائل فرهنگی است و اگر‌چه مسئله اقتصادی هم مهم است، اما شاهد حضور جوانانی هستیم که مشکل مالی ندارند، اما تعهدپذیر برای ازدواج نیستند.

تندگویان خواستار توجه بیشتر به تولیدات فرهنگی به خصوص فیلم ازدواج شد و گفت: برای کسانی که متقاضی تأسیس و توسعه دفاتر مشاوره هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. همچنین به سراغ تأسیس مراکز مشاوره در مناطق محروم از جمله استان سیستان و بلوچستان رفته‌ایم.

وی با اشاره به تأسیس مجمع خیرین ازدواج در ۱۴ استان کشور به حمایت از این خیران اشاره و اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار کارگاه ازدواج رایگان برگزار شد و کتاب آموزش‌های پیش، حین و بعد از ازدواج نیز تدوین شده است. امیدواریم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم بیشتر از کارگاه‌های آموزشی ازدواج استقبال کنند.

انتهای پیام
captcha