جهاد را به گفتمان جامعه تبدیل کنیم
کد خبر: 3835278
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

جهاد را به گفتمان جامعه تبدیل کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه بجنورد گفت: سازندگی و جهاد را باید به گفتمان جامعه تبدیل کرد و به اقدامی طی تمام سال گسترش داد.

جهاد به گفتمانی در جامعه تبدیل شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد، امروز، ۲۵ مردادماه در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع جوانان شرکت کننده در اردوهای جهادی، اظهار کرد: سازندگی و جهاد را باید به گفتمان جامعه تبدیل کرد و به اقدامی طی تمام سال گسترش داد.

وی مرمت منازل و جاده‌ها و همچنین خدمات اجتماعی چون اطعام را نیازمند سازندگی و جهاد دانست، افزود: این اقدامات جهادی به نام دانشجویان و طلاب انجام شده که باید این حرکت جهادی را برای تمام مردم گسترش داد تا همه در آن شریک شوند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر حضور همه اقشار مردم در کارهای جهادی، گفت: این برنامه‌های جهادی فقط مخصوص دانشجویان و طلاب نیست و همه مردم در آن باید مشارکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مردمی جشن غدیر، خاطرنشان کرد: چند سال است که جشن‌های غدیر در این استان شکل و رونق گرفته و امسال هم در این روز جشن بزرگ غدیر با سرود و شادی از میدان شهید برگزار می‌شود و در پایان آن بنا بر سفارش ائمه مبنی بر استحباب اطعام مردم دراین روز، مردم اطعام می‌شوند.

یعقوبی گفت: غدیر یکی از اعیاد مهم ما و در واقع عید ولایت است و خداوند نیز در قرآن گفته است که ای مسلمانان، ولی و رهبر شما و امام و جلودار شما در مرحله اول خدا، سپس پیامبر (ص) و بعد هم مومنانی هستند که نماز می‌خوانند و زکات می‌دهند و در هنگام رکوع به فقیر صدقه می‌دهند و تنها فردی که در هنگام رکوع به فقیر انگشتر خود را بخشید، امام علی (ع) است.

وی در رابطه با جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما، بیان کرد: 31 استان در این جشنواره حضور دارند که موجب می‌شود دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد و خراسان‌شمالی به خوبی در شبکه‌های ملی برای هم وطنان، شناخته شود.

به گفته وی محصولات بومی استان در این جشنواره به تمام کشور معرفی می‌شود و راه خوبی برای جذب گردشگر به استان است.

یعقوبی با تأکید بر نیازمندی دولت به همکاری مردم گفت: مردم باید با دولت همکاری داشته باشند و همواره نباید تقاضامند از دولت بود و اقشاری همچون نانوایان و مرغداران برای آسان‌تر شدن شرایط زندگی باید با مردم و دولت همکاری داشته باشند.

بعقوبی اظهار کرد: نباید در مورد شلوغی نانوایی‌ها و کمبود مرغ همه تقصیرها را متوجه دولت کنیم زیرا خود ما مردم و آنانی که سهمیه آرد خود را آزاد فروخته و مرغ تولیدی را به دیگر استان‌ها منتقل می‌کنند هم مقصرند.

وی با تاکید بر مدیریت این دو مشکل استان، افزود: باید همکاری کنیم و همه کاستی ها را به گردن دولت نیندازیم و حال آنکه برخی فعالان این بخش طماعند و به هوای سود بیشتر مرغ را نگه می‌دارند تا خراب شود و یا سهمیه آرد خود را آزاد می‌فروشند.
انتهای پیام

captcha