نیازمندان خراسان‌شمالی سر سفره اطعام غدیر می‌نشینند
کد خبر: 3835445
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

نیازمندان خراسان‌شمالی سر سفره اطعام غدیر می‌نشینند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از توزیع بسته‌های غذایی میان نیازمندان در روز عید غدیر خم که از محل موقوفات با نیات منطبق تهیه شده است، خبر داد.

نیازمندان خراسان‌شمالی سر سفره اطعام غدیر می‌نشینند

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: ویژه ‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری در آستان امامزاده‌های شاخص استان طی این دهه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی از جمله شب‌ شعر، محفل انس با قرآن کریم، حلقه صالحین و نشست انجمن یاوران وقف غدیر در حال برگزاری است، افزود: مراسم فرهنگی با حضور و همکاری دانشکده علوم قرآنی شهرستان بجنورد، شاعران، دانشجویان، بسیج و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان در روز عید قربان و پس از برگزاری مراسم نماز عید قربان در شهرستان‌های سراسر استان، یادآور شد: پس از اقامه نماز عید قربان، گوشت‌های قربانی که با همکاری واقفان و خیرین هم استانی تهیه شده بود میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برگزاری مراسم غبارروبی و ادای احترام به مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه استان در چهارمین روز از دهه امامت و ولایت خبر داد، گفت: با حضور بانوان بسیجی در چهارمین روز از دهه قربان تا غدیر و پس از برگزاری حلقه صالحین با محوریت غدیر، مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه استان غبارروبی ‌شد.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های خدمت رسان در مسیر کاروان شادی غدیر، اظهار کرد: در معابر منتهی به بقاع متبرکه و امامزادگان و در مسیر کاروان شادی غدیر خم ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌شود.

آسوده عنوان کرد: در روز عید غدیر خم بسته‌های غذایی که از محل موقوفات با نیات منطبق تهیه شده میان نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام

captcha