اجتماع عزاداران حسینی در رشت به صورت شکوهمند برگزار می‌شود
کد خبر: 3840133
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

اجتماع عزاداران حسینی در رشت به صورت شکوهمند برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان میدان شهدای ذهاب رشت را بهترین مکان برای برپایی اجتماع عظیم عاشورائیان حسینی(ع) در تاسوعا و عاشورا عنوان کرد و گفت: امسال اجتماع عزاداران امام حسینی(ع) در رشت به صورت شکوهمند برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 13 شهریورماه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان حسینی(ع) استان در شهر رشت، اظهار کرد: امسال اجتماع عزاداران امام حسینی(ع) در رشت به صورت شکوهمند برگزار می‌شود.

وی میدان شهدای ذهاب رشت را بهترین مکان برای برپایی اجتماع عظیم عاشورائیان حسینی(ع) در تاسوعا و عاشورا عنوان کرد و افزود: هیئت‌های عزاداری شهر رشت با عنوان ستاد برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان حسینی(ع) در میدان شهدای ذهاب حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم ساماندهی ورود دسته‌های عزاداری به ویژه در عاشورای حسینی(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت، بیان کرد: در روز عاشورا دسته‌های عزاداری با علم و کتل تا نزدیک میدان شهدای ذهاب می‌آیند و پس از آن دسته‌های سینه‌زنی وارد میدان می‌شوند.

مهدوی تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا با حضور دسته‌های سینه‌زنی به امامت آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت اقامه می‌شود.

محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز، با اشاره به اینکه برپایی اجتماع بزرگ عاشورائیان در تاسوعا و عاشورا از دغدغه‌های مردم گیلان در طول سال‌های گذشته بوده است اظهار کرد: آیت‌الله فلاحتی بانی اجتماع عظیم مردم در برپایی اجتماع عظیم مذکور شده و قدردان این حرکت هستیم.

وی از پخش تیزر فراخوان حضور مردم در اجتماع عظیم عاشورائیان حسینی(ع) گیلان به ویژه شهر رشت در صداوسیمای مرکز استان خبر داد و بیان کرد: حمایت و تشویق هیئت‌های مذهبی برای حضور در اجتماع بزرگ میدان شهدای ذهاب رشت حائز اهمیت است.

انتهای پیام

captcha