برگزاری آیین روز یازدهم محرم در امامزاده کوران اسفراین
کد خبر: 3840956
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

برگزاری آیین روز یازدهم محرم در امامزاده کوران اسفراین

گروه فرهنگی ــ آیین روز یازدهم محرم با حضور پرشور مردم و اجرای ویژه‌برنامه‌ها در امامزاده کوران اسفراین برگزار می‌شود.

آیین یازدهم محرم در امامزاده کوران اسفراین

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، در آیین روز یازدهم محرم مردم دسته دسته از راه می‌رسند تا شهادت امام حسین(ع) را در این روز به نواده‌اش امامزاده «کوران»، که در روستایی به همین نام در شهرستان اسفراین واقع است، تسلیت بگویند و این حضور عظیم دیدنی و نشان از عشقی دارد که در دل و باور مردم خانه کرده است.

آیین روز یازدهم محرم امامزاده کوران به عنوان یکی از رسوم دیرین و شاخص مردم شهرستان اسفراین است که مردم منطقه اعتقاد عجیبی به آن دارند.

هر سال بعد از عاشورا و روز یازدهم محرم، عده زیادی از عزاداران حسینی، طبق رسمی کهن، از شهرها و روستاهای اطراف در امامزاده کوران (احمدبن موسی (ع)) گرد هم می‌آیند تا شهادت امام سوم شیعیان را به این امامزاده تسلیت بگویند.

این مراسم با برافراشتن علم‌ها، بیرق‌ها و برپایی دسته‌های عزاداری و تعزیه خوانی همراه است.

اعتقاد عجیب مردم منطقه کوران به این رسم به اندازه‌ای است که همه اهالی این منطقه از گوشه و کنار کشور باید حتماً در این روز در کوران باشند و حتی هیئت عزاداری بانوان نیز در این مراسم حضور دارد.

همه مردم و آن‌هایی که نذر دارند، نذور خود را در این محل توزیع می‌کنند و تا بعد از نماز ظهر نیز در محل می‌مانند و در نهایت پس از عزاداری همگان به خانه‌های خود برمی‌گردند.
انتهای پیام

captcha