جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی کشور در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3860219
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی کشور در اردبیل برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان اردبیل و یکصدمین جشنواره مد و لباس کشوری ۲۷ تا ۲۹ آذرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی کشور در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، هفتم آذرماه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مد و لباس در اردبیل، اظهار کرد: دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان اردبیل و یکصدمین جشنواره مد و لباس کشوری ۲۷ تا ۲۹ آذرماه ۹۸ در اردبیل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره همزمان با نهمین جشنواره مد و لباس بین‌المللی فجر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک و در سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: بخش رقابتی به طراحی پوشاک اختصاص یافته و شرایط ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است؛ از جمله اینکه در طراحی‌های لباس از نقوش به کار رفته در بقعه شیخ صفی و دست‌بافته‌های عشایر استان استفاده شود، مناسب فصل بهار و اجتماع آقایان و بانوان بوده، متریال کنف، کتان و چتایی برای آن در نظر گرفته شود.

اسحاقی تصریح کرد: باید طراحی‌ها ابتکاری، جدید و مطابق با موازین اسلامی فرهنگ و هنر ایرانی باشد؛ ضمن اینکه لازم است آثار تا ۲۰ آذرماه به دبیرخانه تحویل داده شود.

وی گفت: بخش نمایشگاهی در دو بخش آثار برگزیده طراحی و تولیدات تولیدکنندگان برگزار خواهد شد و برای بخش کارگاهی دو موضوع «آشنایی با نرم‌افزار‌های طراحی لباس» و «طراحی لباس از ایده تا اجرا» پیش‌بینی و تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: علاقه‌مندان شرکت در کارگاه‌ها تا ۱۵ آذرماه فرصت ثبت‌نام از طریق تماس با دبیرخانه دومین جشنواره مد و لباس اردبیل، به آدرس خیابان شهید مطهری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha