عکسی دیده‌نشده از استادان مولایی و مروت
کد خبر: 3928980
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
به مناسبت فرا رسیدن روزهای هجران دو استاد قرآنی کشور /

عکسی دیده‌نشده از استادان مولایی و مروت

استادان مولایی و مروت، طی چندین دهه به ویژه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار دیگر اساتید در برخی نقاط کشور از جمله مشهدمقدس در تربیت و پرورش قاریان قرآن کریم نقش بسزایی داشتند.

به گزارش ایکنا، رسیدن فصل پائیز و ماه مهر برای عاشقان قرائت قرآن کشورمان، یادآور دو استاد بزرگ است. استادان ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، ۲۲ مهرماه سال 1393 در تهران و دو سال بعد، محمدتقی مروت، ۲۱ مهرماه 1395 مقارن با دهم محرم الحرام و عاشورای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، پس از گذراندن دوره‌ سخت بیماری در شهر تورنتو کانادا، دعوت حق را لبیک گفتند.

ابراهیم پورفرزیب(مولایی) در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در منطقه سنگلج تهران دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در دبستان عنصری تهران و دوران متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر خیابان سعدی گذراند و نزدیکی دبیرستانش با مسجد لاله‌زار تهران، فرصت مناسبی را برای او ایجاد کرد تا از محضر مرحوم آیت‌الله «محمد میرحجازی» معروف به «عرب» بهره‌مند شود. (برای آشنایی بیشتر با این استاد قرآنی ویژه‌نامه «رایحه» خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مشاهده شود.)

محمدتقی مروت در سال ۱۳۲۳ در تهران دیده به جهان گشود و زیر نظر استاد مرحوم ملامحمد باقر فانی علوم قرآنی را فرا گرفت و خود با مطالعه کتب فراوان بر دانش قرآنی‌اش افزود. اهم فعالیت‌های قرآنی استاد را می‌توان، کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم کشور مالزی در سال ۱۹۷۳ میلادی به عنوان اولین ایرانی و اولین فرد در میان شیعیان عنوان کرد. او از دوستان استاد مولایی بود. (برای آشنایی بیشتر با این استاد قرآنی ویژه‌نامه رایحه با عنوان «رسم مروت» مشاهده شود.)

در ذیل عکسی از سفر به مشهد مقدس در دهه 50 برای نخستین‌بار از این دو استاد قرآنی کشور منتشر می‌شود.

عکسی دیده

 

انتهای پیام
captcha