پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت از جمله وظایف امام خمینی(ره) بود
کد خبر: 3953262
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت از جمله وظایف امام خمینی(ره) بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: اکنون علاوه بر وظیفه هدایت، تعلیم و تزکیه مردم، یکی از مباحث دیگری که براساس نظر شیعه و اهل سنت برعهده علما بوده، مبارزه با طاغوت است و امام خمینی(ره) بر همین اساس، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

ارسالی امروز | پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت از جمله وظایف الهی امام خمینی(ره) بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ و امام جمعه ارومیه، ۲۱ بهمن‌ماه، در همایش یاوران انقلاب دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اهمیت هدایت بشر و تزکیه نفس بسیار زیاد است و خداوند پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای هدایت و تزکیه انسان‌ها فرستاده و بعد از پیامبر وظیفه هدایت براساس نظر شیعه برعهده امامان معصوم (علیهم السلام) و پس از آن هم برعهده علماء است و براساس نظر اهل سنت، وظیفه هدایت پس از پیامبر برعهده علما قرار داده شده است.

وی افزود: اکنون وظیفه هدایت، تعلیم و تزکیه مردم برعهده علما بوده و یکی از مباحث دیگری که براساس نظر شیعه و اهل سنت برعهده علما بوده و مبارزه با طاغوت است و امام خمینی(ره)، بر همین اساس انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: با توجه به اینکه ایمان و طاغوت قابل جمع نیستند و انقلاب و نظامی اسلامی با ایمان الهی، حکومت طاغوت را در کشور از بین برد، بنابراین وظیفه همه علما، حفظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن است.

وی ادامه داد: براساس روایتی از حضرت علی(ع)، خداوند از انسان شکر نعمات خود را می‌خواهد و ما باید ضمن حفظ نعمت انقلاب و حکومت اسلامی شکرگذار وجود حکومت اسلامی که خداوند آن را به ما ارزانی داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: همه ما به‌عنوان مبلغ دین باید تن‌آسایی و تن‌پروری را کنار گذاشته و جهادگونه وارد عرصه تبلیغ شده و مردم را با معارف دین آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha