ادعای وزارت کشور آلمان درباره کاهش حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان
کد خبر: 3989152
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

ادعای وزارت کشور آلمان درباره کاهش حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان

وزارت کشور آلمان مدعی است که بر اساس گزارش‌ها، حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان و اماکن عبادی آنها در این کشور در سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است در عین حال فراکسیون پارلمانی حزب چپ در پارلمان آلمان نسبت به آمار موجود ابراز تردید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عنب بلدی، وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون حزب چپ در پارلمان این کشور برای ارائه گزارش درباره وضعیت اسلام‌ستیزی در این کشور گفت که در فاصله زمانی بین ماه‌های آوریل و ژوئن 2021 (فروردین تا خرداد گذشته) 99 جرم ضد اسلامی رخ داده است.

بنا به اعلام وزارت کشور آلمان، در سه ماهه اول سال جاری میلادی 113 مورد حمله به مسلمانان و اماکن عبادی آنها ثبت شده است که این تعداد نصف حوادث مشابهی است که در سال گذشته در همین مقطع زمانی رخ داده است.

وزارت کشور آلمان گفت که شکل جرایمی که علیه مسلمانان در آلمان رخ داده شامل تعطیل کردن آئین‌های دینی و عبادی، توهین و فحاشی، آسیب به اموال مسلمانان و حملات فیزیکی بوده است.

بر اساس گزارش وزارت کشور آلمان در سال 2017، یک هزار و 75 مورد اقدام ضد اسلامی ثبت شده که از جمله آن 239 حمله به مساجد بوده است.

غالب مهاجمان و اسلام‌ستیزان در آلمان به احزاب راست افراطی تعلق دارند که با پناهندگان و مسلمانان خصومت دارند و خواهان بیرون رفتن پناهندگان از این کشور هستند و دولت را هم برای تغییر سیاست پذیرش پناهندگان تحت فشار قرار می‌دهند.

در حالی که وزارت کشور آلمان از کاهش حملات علیه مسلمانان و مساجد در این کشور در سال 2021 نسبت سال‌های قبل خبر می‌دهد؛ فراکسیون پارلمانی حزب چپ در پارلمان آلمان انتظار دارد که آمار و ارقام نهایی درباره حملات علیه مسلمانان و مساجد به دلیل تأخیر به وجود آمده در ثبت آن افزایش یابد.

اولا ایلبکه، یک کارشناس داخلی در فراکسیون چپ کاهش حملات علیه مسلمانان در آلمان را مثبت ارزیابی کرد، اما با این وجود نسبت به آمار موجود ابراز تردید کرد.

او می‌گوید زود است که در این خصوص بتوان قضاوت کرد، زیرا آمار اعلام شده فقط مربوط به جرایمی است که اطلاع‌رسانی شده در حالی که تجربه نشان داده که تعداد موارد اعلام نشده هم بالاست.

به گفته این کارشناس، خیلی از افراد متضرر از جرایم اسلام‌ستیزی به دلیل شرم یا نداشتن اطمینان به مسئولین در آلمان، پلیس را در جریان وقوع جرایم مربوط به نژادپرستی علیه مسلمانان قرار نمی‌دهند.

نسبت مسلمانان ساکن آلمان حدود پنج میلیون نفر تخمین زده می‌شود که معادل 6 درصد از کل جمعیت این کشور است. بیشتر مسلمانان آلمان ترک‌تبار هستند در حالی که تعداد اتباع عرب از یک میلیون نفر می‌گذرد که اکثر آنها سوری هستند.

مسلمانان آلمانی در برلین و مناطق غربی این کشور زندگی می‌کنند و نسبت ساکنان این مناطق تقریباً 98 درصد از کل مسلمانان آنجست، در حالی که بقیه در مناطق شرقی آلمان ساکن هستند.

انتهای پیام
captcha