تنش شدید آب در همدان
کد خبر: 4006364
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
وزیر نیرو مطرح کرد؛

تنش شدید آب در همدان

وزیر نیرو گفت: همدان جزء هشت شهر بزرگ دارای تنش شدید آبی است که با توجه به شرایط آبی کشور نباید کشت پر آب داشته باشیم.

تنش شدید آب در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز، ۲۷ مهرماه در حاشیه بازدید از سد اکباتان همدان، اظهار کرد: بارش‌های امسال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به ۵۰ ساله گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است؛ امسال، سال خشکی در نیم قرن اخیر بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای کشور وجود دارد در حالی‌ که این مقدار در سال گذشته ۲۵ میلیارد متر مکعب بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد مصرف آب در کشور وجود داشته است، ادامه داد: سال ۸۰ مجموع مصرف شرب و صنعت، ۷۸ میلیارد بود که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد بوده است، مجموع منابع و مصارف نشان می‌دهد که شرایط سختی پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آبی کشور نباید کشت پر آب داشته باشیم و در مصارف خانگی باید توجه کنیم که با توجه به حجم آب، برنامه‌ریزی انجام شود تا از شرایط سخت عبور کنیم.

محرابیان با بیان اینکه همدان جزء هشت شهر بزرگی است که تنش شدید آبی دارد، گفت: در این سفر طرح‌ها بررسی می‌شود تا در اسرع وقت قابل اجرا باشد، آب سد، حجم کمی است و باید با استفاده از طرح کمکی حفر چاه و انتقال آب سد تالوار به شهر همدان، آب‌رسانی کنیم.

انتهای پیام
captcha