تربیت بدون نگاه قرآنی بیراهه است
کد خبر: 4032325
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

تربیت بدون نگاه قرآنی بیراهه است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با تأکید بر اینکه تربیت، بدون نگاه قرآنی بیراهه است، گفت: همه باید بدانند هر برنامه و طرحی بدون توجه به قرآن کریم و آموزه‌های این کتاب آسمانی محکوم به شکست است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا موسوی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در محفل قرآنی «قافله نور» که شب گذشته، ۹ بهمن در مسجد امام رضا(ع) در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی از جوانان سؤال می‌کنند چرا پیامبر(ص) در جزیرة‌العرب مبعوث شدند، دلیل این است که خداوند متعال می‌خواهد بگوید که اگر انسان‌ها پست‌ترین انسان‌های روی زمین باشند می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد. همه پیامبران خدا برای درمان دردهای جامعه خود معجزه ارائه کردند؛ درد جامعه امت آخرالزمان چیست؟ امت آخرالزمان مدعی علم و رشد است اما این جامعه برای درمان دردهای خود باید با قرآن مأنوس شود؛ امام رضا(ع) می‌فرمایند «هر چیزی که راجع آخرالزمان احتیاج دارید در قرآن کریم است».

وی با تأکید بر اینکه هر برنامه‌ای در مقابل قرآن محکوم به شکست و تربیت بدون نگاه قرآنی بیراهه است، تشریح کرد: نظام و دولت جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه و علمای اسلامی همه باید بدانند هر برنامه و طرحی بدون توجه به قرآن کریم و آموزه‌های این کتاب آسمانی محکوم‌به شکست است. در آیه ۲۳ سوره بقره آمده است «وَإِن کنتُمْ فِی رَیبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَی عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءکم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ کنْتُمْ صَادِقِینَ؛ و اگر در آنچه بر بنده خود نازل کرده‌ایم شک دارید پس اگر راست می‌گویید سوره‌ای مانند آن بیاورید و گواهان خود را غیر خدا فراخوانید».

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: از مادران و پدران می‌خواهم فرزندان خود را به راه قرآن هدایت کنند و پای مکتب قرآن ببرند؛ فطرت ما و فرزندانمان علاقه‌مند به قرآن کریم است؛ فطرت فرزندان قرآن‌خواه است پس آنان را به دامن قرآن ببرید؛ وقتی خودمان با قرآن کریم انس داشته باشیم فرزندان ما نیز با قرآن کریم انس پیدا خواهند کرد.

وی گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند «از دنیای شما سه چیز محبوب من است که یکی از آن‌ها تلاوت کلام‌الله است» مادری که با قرآن انس دارد می‌تواند فرزندانی همچون حسین(ع) تربیت کند. قرآنی شدن نسل آینده این انقلاب بر عهده مادران است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین مطرح کرد: سه ماه است که طرح محافل قرآنی را در قزوین شروع کردیم و استقبال خوبی صورت گرفته است برای همین شوق ما روزبه‌روز نسبت به این برنامه‌ها بیشتر می‌شود و در میان نسل جوان و نوجوان هم علاقه‌مند داریم البته در فضای مجازی هم باید حضور حداکثری داشته باشیم، اگر والدین، مسجد، محله، هیئت امنا و مسئولین فرهنگی دغدغه دین را داشته باشند قطعاً جامعه ما قرآنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه مادران و پدران این است که فرزندانشان آلوده مراکز فساد و شیاطین نشوند؛ امام باقر(ع) فرمودند «در خانه قرآن بخوانید تا شیاطین و جن و انس از خانه شما بیرون روند».

حجت‌الاسلام موسوی اشاره کرد: اگر به اهل بیت اعتقاد دارید سفارش اولین و آخرین این بزرگواران دعوت و انس با قرآن است. حضرت علی(ع) وصیتشان این است «خدا را! خدا را! درباره قرآن، مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشی گیرند». چرا مصر مدعی قرآن کریم می‌شود؟! چرا شیعه امیرالمؤمنین نباید مدعی قرآن شود؛ مبادا وهابیان ادعا کنند شیعه‌های امیرالمؤمنین(ع) قرآن بلد نیستند؛ مبادا کسانی که نسبتی با اهل بیت(ع) ندارند شیعیان را به سخره بگیرند.

وی گفت: هر کس قرآن بلد نیست عیب است که باید این عیب را برطرف کرد. در آیه ۳۰ فرقان آمده است «وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پیامبر عرضه داشت، پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند» در قیامت چه پاسخی برای پیامبر(ص) خواهیم داشت؟ عیب است که شیعه امیرالمؤمنین(ع) روخوانی قرآن را نداند و این در حالی است که حتی بیان شده نگاه به قرآن کریم نیز ثواب دارد پس چرا با قرآن فاصله داریم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: برنامه ‌«قافله نور» که امروز اجرا شد یک حرکت است و تمام کار نیست. از حوزه‌های علمیه، امام جمعه و جماعت و اساتید قرآن، برگزاری کلاس‌های قرآنی را مطالبه و آن را فعال کنید. در جمهوری اسلامی باید در هر کوی و برزن تابلوی قرآن برپا باشد.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: اگر محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است قرآن عین اهل بیت(ع) است مگر می‌شود جلسه اهل بیت(ع) برپا شود ولی جلسه قرآن برپا نشود؟! قرآن اسلام و دین را احیا می‌کند؛ از مادران انتظار می‌رود جلسات قرآنی را از متولیان مطالبه و برای دین خدا خرج کنند.

انتهای پیام
captcha