مسجد نقش اول را در جامعه‌سازی ایفا می‌کند
کد خبر: 4079716
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

مسجد نقش اول را در جامعه‌سازی ایفا می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مسجد نقش اول را در جامعه‌سازی ایفا می‌کند، گفت: پیامبر(ص) نیز وقتی از مکه به مدینه هجرت کردند و بنای جامعه‌سازی را گذاشتند، اقدام نخست ایشان ساخت مسجد و بنا نهادن شکل و سخت‌افزار آن بود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز ۳۰ مردادماه در جلسه شورای سیاستگذاری امور مساجد استان با گرامیداشت روز جهانی مسجد و با اشاره به مراجعات مکرر مردمی از روستاها و شهرهای استان در مورد مباحث سخت‌افزاری و عمرانی مساجد، اظهار کرد: اگرچه سیاست مردم و مسجد دنبال می‌شود اما بدان معنا نیست که مسئولان از وظایف خود در قبال مساجد غافل باشند و می‌طلبد که هر چه می‌توانند نسبت به احداث، تکمیل و تعمیر، نگهداری و تقویت مساجد اهتمام ورزند.

وی با ذکر اینکه مسجد نقش اول را در جامعه‌سازی ایفا می‌کند، ادامه داد: پیامبر(ص) نیز وقتی از مکه به مدینه هجرت کردند و بنای جامعه‌سازی را گذاشتند، اقدام نخست ایشان ساخت مسجد و بنا نهادن شکل و سخت‌افزار این مکان مقدس بود؛ لذا مسجد باید نگاه اول ما باشد و همگی در کنار چارچوب‌های کاری خود به مسجد توجه اول را داشته باشیم. اگر در هر جایگاهی که هستیم می‌توانیم مشکل یک مسجد را حل کنیم، دریغ نداشته باشیم.

نکونام با بیان حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند خَيْرُ الْبِقَاعِ الْمَسَاجِدُ، تصریح کرد: ایشان قائلند که مساجد بهترین اماکن هستند و مسجد محبوب‌ترین مکان نزد خداوند است؛ سبقت گرفتن و رفتن به مسجد و آبادانی مسجد بسیار حائز اهمیت است.

امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: پیامبر(ص) از قول خداوند حدیثی قدسی نقل می‌کنند که فرمود: أَلاَ إِنَّ بُيُوتِي فِي اَلْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ تُضِي ءُ لِأَهْلِ اَلسَّمَاءِ كَمَا تُضِي ءُ اَلنُّجُومُ لِأَهْلِ اَلْأَرْضِ، یعنی خانه من بر روی زمین، مساجد هستند، همانطور که ستاره‌ها برای اهل زمین درخشان هستند، مساجد نیز برای آسمانیان می‌درخشند؛ در ادامه حدیث قدسی نیز خداوند تأکید می‌کند کسی که در خانه خدا مسکن گزیند و ارتباط قوی ایجاد کند، سعادتمند خواهد شد و کسانی که به سمت مساجد قدم بر می‌دارند بدانند که در روز قیامت در نور قرار می‌گیرند.

نکونام خطاب به اهالی و همجواران مساجد، گفت: از شما می‌خواهم که مسجد را غریب نگذارید و مساجد خلوت نشوند، نباید به بهانه‌های واهی که فراوان هم هستند، مسجد را خالی بگذاریم. نمازهای جماعت و جمعه و شعائر اسلامی نباید کمرنگ شوند چرا که جامعه‌سازی بدون توجه به شعائر محال است و محقق نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha