راه‌اندازی 710 غرفه ارائه سوغات زائر در خراسان رضوی طی ایام نوروز
کد خبر: 4131223
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

راه‌اندازی 710 غرفه ارائه سوغات زائر در خراسان رضوی طی ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: 50 بازارچه صنایع دستی و 710 غرفه به منظور معرفی و ارائه سوغات زائران و مسافران در ایام نوروز راه‌اندازی شد که بیش از 12 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش صنایع دستی برآورد شده است.

صنایع دستیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در سیزدهمین نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر خراسان رضوی که امروز  14 فروردین‌ماه در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد گفت: از جمله اهداف دبیرخانه ستاد ارائه خدمات سفر ، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ساماندهی به منظور ارائه خدمات بهینه به زائران است.

وی ادامه داد: از اقدامات دبیرخانه ستاد ارائه خدمات سفر پیش‌بینی تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) در استان و مشهد است که از مهرماه سال گذشته با برگزاری جلسات کارگروه ملی زیارت ویژه نوروز و جلسات عملیاتی این برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت.

موسوی اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه ستاد ارائه خدمات سفر در مشهد که در خیابان امام رضا (ع) ایجاد شد استقرار نمایندگان کمیته‌های تخصصی به صورت ۲۴ ساعته بود و رؤسای کمیته‌ها در قرارگاه استانی با حضور مستمر خود انسجام‌بخشی در فعالیت به زائران داشتند، ضمن اینکه استقرار سامانه‌های تلفن مرکزی ۳۷۰۴۵ و سامانه اسکان زائران از جمله این اقدامات بود.

وی در خصوص اقدامات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: 50 بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز  در استان برپا شد، ضمن اینکه 710 غرفه به منظور معرفی و ارائه سوغات زائران و مسافران راه اندازی شد و با توجه به این اقدامات در راستای راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی بیش از 12 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش صنایع دستی برآورد شده است.

موسوی تصریح کرد: برپایی 86 ایستگاه فرهنگی استقبال از زائر در سطح استان و تدارک 69 نوروزگاه از دیگر اقدامات در حوزه میزبانی از زائران و مسافران بود، ضمن اینکه  106 برنامه فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی نیز اجرا شد.

وی در خصوص اقدامات در حوزه نظارت اظهار کرد: 3694 بازدید نظارتی از کل تأسیسات، 6211 بازدید مشترک نظارتی و 48 راهنمایی در موزه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص اقدامات لازم برای پیک بعدی ورود زائر به مشهد گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته پیک دوم سفر در شب‌های احیا و آخر ماه مبارک رمضان خواهد بود که تمهیدات لازم برای این ایام نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha