یحیی علی­مردانی پیشکسوت قرآنی در بیمارستان بستری شد
کد خبر: 4140040
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

یحیی علی­مردانی پیشکسوت قرآنی در بیمارستان بستری شد

یحیی علی­مردانی از مدرسان و پیشکسوتان عرصه آموزش قرآن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) تهران بستری شده است.

به گزارش ایکنا، یحیی علی­مردانی فراگیری قرائت قرآن و احکام تجوید را نزد مرحوم احمد نصرالله مازندرانی در تهران آغاز کرد. در سال ۱۳۳۴ در جلسات قرائت قرآن ابراهیم پورفرزیب(مولایی) که در شب‌های سه‌شنبه و صبح جمعه در منازل برگزار می‌شد، شرکت کرد و تا سال ۱۳۶۲ افتخار کسب فیض و بهره‌گیری از کلام ایشان را داشت.

یحیی علیمردانی در دوران جنگ تحمیلی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی با گروهی از قاریان یک دوره کلاس‌های آموزشی قرآن برگزار کرد، همچنین با دعوت‌هایی که از وی شده است در بسیاری از شهر‌های کشور اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده است.

او بیش از ۵۰ سال است که در خدمت عاشقان قرآن است و خود را وقف قرآن‌آموزی کرده و همچنان خدمتگزار قرآن است. از سال ۱۳۳۲ به بعد در سرپرستی جلسات قرائت قرآن با استاد مولایی همکاری داشته و از سال ۱۳۵۰ به بعد به خواست استاد، جلسه دیگری برای آموزش افراد مبتدی تشکیل داد و تا سال ۱۳۶۲، سرپرستی آن را به عهده داشت. جزوه‌هایی به نام «درسی از تجوید» منتشر شده و در چند مسابقه قرائت قرآن به عنوان داور تجوید حضور داشته است. سه نفر از فرزندان ایشان از قاریان قرآن هستند. از آثار این استاد قرآن می‌توان به تهیه جزوه روش تدریس روخوانی در ۱۶ درس و آموزش خلاصه‌ای از تجوید قرآن اشاره کرد.

علیمردانی، معلم بسیاری از چهره‌های قرآنی ازجمله عباس سلیمی، پیشکسوت و قاری بین‌المللی است.

خبرگزاری ایکنا برای این پیشکسوت قرآنی آرزوی سلامتی دارد.

گزارش ظهر دلنشین یحیی علیمردانی با حضور شاگردانش سال 1395 به میزبانی ایکنا

انتهای پیام
captcha