خبرگزاری ایکنا با رسالت حرفه‌ای پیش‌قراول عرصه جهاد تبیین است
کد خبر: 4154250
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

خبرگزاری ایکنا با رسالت حرفه‌ای پیش‌قراول عرصه جهاد تبیین است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان گفت: در شرایط جنگ ترکیبی، خبرگزاری ایکنا با وجود فعالیت‌های رسانه‌ای تخصصی و حرفه‌ای می‌تواند بیش از پیش به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه معارف، قرآن و نخبگان قرآنی کمک کند و در راستای تحقق جهاد تبیین گام بردارد.

دیدار رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با مدیر شعب ایکنا

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدمیلاد اوصیاء، مدیر شعب استانی ایکنا روز گذشته،19 تیرماه طی سفری که به استان گیلان داشت با برخی از مدیران استانی دیدار و درباره ظرفیت‌های این خبرگزاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت‌وگو کرد.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در دیدار با مدیر شعب استانی ایکنا با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در انعکاس عملکردها، اظهار کرد: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان با وجود واحد هنر و رسانه و خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، پویا و پیش‌قراول فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به عملکرد مؤثر خبرگزاری ایکنا در استان، افزود: در شرایط جنگ ترکیبی این خبرگزاری با وجود فعالیت‌های رسانه‌ای تخصصی و حرفه‌ای می‌تواند بیش از پیش به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه معارف، قرآن و نخبگان قرآنی کمک کند و در راستای تحقق جهاد تبیین گام بردارد.

خبرگزاری ایکنا با رسالت حرفه‌ای پیش‌قراول عرصه جهاد تبیین است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با تأکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای، گفت: حمایت از مجموعه خبرگزاری‌ها با توجه به نوع حساسیت فعالیت آنها و همچنین اثرگذاری آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همچنین نیروسازی و جذب خبرنگاردانشجو از اهداف سازمان است که با ظرفیت موجود در راستای تحقق این امر حرکت می‌کنیم.

مسکنی تصریح کرد: در استان تلاش‌ها بر این بوده که حمایت‌های لازم از قبیل تجهیز امکانات از مجموعه خبرگزاری‌ شود که می‌طلبد از مرکز هم با توجه به رسالت مجموعه توجه بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم اهداف توسعه‌ای را محقق کنیم.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم در این نشست، با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی و فرهنگی موجود در استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر این است که بتوانیم با ظرفیت مجموعه خبرگزاری‌ ایکنا در استان هم‌افزایی خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این خبرگزاری تریبون فعالان قرآنی است، افزود: با وجود ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی موجود در استان، ایکنا می‌تواند پل ارتباطی خوبی بین مؤسسات، مخاطبان و مسئولان و جامعه دانشگاهی باشد. در راستای تقویت رسالت ایکنا نشست‌هایی با سمن‌ها و جامعه قرآنی استان برنامه‌ریزی می‌شود تا بهتر بتوانیم اقدام به معرفی استعدادها و فعالیت‌های قرآنی آنان انجام شود.

سیدمیلاد اوصیاء، مدیر شعب استانی ایکنا هم در این دیدار با اشاره به تأثیرگذاری خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: این خبرگزاری با فعالیت رسانه‌ای به 22 زبان زنده دنیا و تدریس دوره‌های عمومی و تخصصی سواد رسانه،‌ آموزش خبرنویسی قرآنی و ...  ظرفیتی عظیم در عرصه اطلاع‌رسانی و ترویج سبک زندگی قرآنی دارد.

خبرگزاری ایکنا با رسالت حرفه‌ای پیش‌قراول عرصه جهاد تبیین است

وی افزود: شعب استانی ایکنا می‌توانند با تکیه بر ظرفیت‌های بومی به تحقق رسالت قرآنی و فرهنگی در استان‌ها کمک کنند در این راستا تهیه بانک اطلاعات قرآنی، تدوین تقویم خبری و توسعه تعاملات رسانه‌ای با جامعه قرآنی و مؤسسات قرآنی ضرورت دارد.

گفتنی است، بازدید از مؤسسه قرآنی شهید بهشتی رشت، دیدار با معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان گیلان، برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه استان و سردبیر ایسنا گیلان، دیدار با مدیرکل اوقاف استان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مدیر شعب استانی خبرگزاری ایکنا به استان بوده است.

انتهای پیام
captcha