فعالیت ۳۵ مدرسه تخصصی «حفظ قرآن همراه با تحصیل»
کد خبر: 4167624
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
شاهسونی خبر داد

فعالیت ۳۵ مدرسه تخصصی «حفظ قرآن همراه با تحصیل»

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به در پیش رو بودن سال تحصیلی جدید از افزایش تعداد مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل خبر داد و گفت: ۳۵ مدرسه تخصصی حفظ قرآن با همکاری آموزش و پرورش و مؤسسه بیت‌الاحزان میزبان دانش‌آموزان در ۷ استان کشور خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س)

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش رو بودن سال تحصیلی جدید، گفت: ۳۵ مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و مؤسسه بیت‌الاحزان برای دومین سال متوالی میزبان دانش‌آموزان در استان‌های فارس، قم، یزد، کرمان، تهران، اصفهان و خراسان رضوی هستند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان افزود: با توجه به اینکه تعداد مراکز و مدارس تخصصی حفظ قرآن در استان‌ها افزایش پیدا کرده است پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در این مدارس مشغول به تحصیل شوند.

شاهسونی با اشاره به چگونگی حفظ قرآن همراه با تحصیل گفت: دانش‌آموزان پس از ثبت نام در این مدارس با ورود به یک برنامه‌ریزی سه ساله از پایه هفتم شروع به حفظ قرآن کریم در کنار تحصیل خود می‌کنند و تا پایه نهم حافظ کل قرآن کریم می‌شوند که در سال اول ۷ جزء، سال دوم ۱۱ جزء و در سال سوم ۱۲ جزء کلام وحی را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: در طی سال تحصیلی، دانش‌آموزان در این مدارس به حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، مفاهیم و آموزش تجوید قرآن می‌پردازند و در کنار آن هم دروس تحصیلی خود را به صورت کامل ادامه می‌دهند.

شاهسونی با بیان اینکه در مدارس تخصصی حفظ قرآن کریم، تدریس دروس قرآنی به عهده مدرسان مؤسسه بیت‌الاحزان است، گفت: دیگر دروس عمومی توسط مدرسان آموزش و پرورش انجام می‌شود همچنین مدارس تخصصی حفظ که حاصل همکاری بین آموزش و پرورش و مؤسسه بیت‌الاحزان است که پیشنهاد شده تا در آینده جزو مدارس خاص قرار گیرند تا به صورت هیئت امنایی اداره شود.

یادآور می‌شود که با تفاهم‌نامه مؤسسه بیت‌الاحزان و اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش،‌ طرح مدرسه تخصصی «حفظ قرآن همراه با تحصیل» از سال گذشته در استان‌های فارس و قم با 10 مدرسه کلید خورد که در سال جاری به 35 مدرسه و 7 استان افزایش یافت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha