پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی حمایت مالی می‌شوند
کد خبر: 4179285
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
نیره قوی:

پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی حمایت مالی می‌شوند

سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: كارگروه‌های تخصصی در هر رشته مشخص شده و كار به شكل تخصصی ارزیابی شده و حمایت مالی صورت می‌گیرد.

پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی حمایت مالی می‌شوندبه گزارش ایکنا، به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی،  نیره قوی سرپرست این پژوهشگاه، در گفت‌وگو با برنامه روزنه رادیو، پیرامون موضوع حمایت از پایان نامه‌ها و رسائل علوم انسانی گفت: این پژوهشگاه در حوزه فرهنگ و دین سه پژوهشكده دارد. پژوهشكده فرهنگ و دین، علم و دین و پژوهشكده معارف در این پژوهشگاه هستند كه هر كدام سه گروه علمی دارند.
 
وی با بیان اینكه گروه‌های تخصصی بر روی طرح‌های پژوهشی، تدوین كتاب و نشریات علمی پژوهشی كار می‌كنند افزود: بخشی از پژوهشگاه مربوط به دبیرخانه است كه از پایان نامه‌های ارشد و دكتری در علوم انسانی حمایت می‌كند و این بخش بیشتر با دانشجویان و مخاطبان بیرونی ارتباط دارد.
 
سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار كرد: حاصل عمر استاد، رساله دكتری دانشجو در مقطع تحصیلات تكمیلی است. اگر رساله‌های دكتری در جهت سامان دهی و جهت دهی برآورده كردن نیازهای كشور قرار بگیرند ثمر بخش خواهند بود. به عنوان مثال رساله دكتری می‌تواند یك مركز را آسیب شناسی كرده و یا كارآمدی آن را بسنجد.
 
وی در ادامه افزود: مسائل روز و چالش‌های جامعه می‌تواند موضوع خوبی برای تحقیقات در حوزه پایان نامه‌ها و رسائل باشد. دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه‌های ارشد و دكتری كار ملی انجام می‌دهند و از همه دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر كشور حمایت می‌كنند.
 
سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح كرد: بخش هدایتی كار این است كه در این دبیرخانه حدود چند هزار موضوع در حوزه علوم انسانی به واسطه متخصصان استخراج شده و در سایت گذاشته شده است. دانشجویان می‌توانند با تخصص خود به این بخش مراجعه كنند.
 
وی با اشاره به حمایت مالی از پایان نامه‌ها نیز گفت: دانشجویان دكتری با ده میلیون و در مقطع ارشد پنج میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند. كارگروه‌های تخصصی در هر رشته مشخص شده و كار به شكل تخصصی ارزیابی شده و حمایت مالی صورت می‌گیرد. دانشجویان برای كسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه حمایت از پایان نامه‌ها و رسائل علوم انسانی به سایت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مراجعه كنند.
انتهای پیام
captcha