شهدای گمنام با نام «مسافران آفتاب» به سینماحقیقت می‌روند
کد خبر: 4180313
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

شهدای گمنام با نام «مسافران آفتاب» به سینماحقیقت می‌روند

مستند «مسافران آفتاب» ساخته حسین نظری که به زندگی دو شهید گمنام می‌پردازد برای شرکت در جشنواره سینماحقیقت در حال تولید است.

حسین نظری، مستندساز در گفت‌وگو با ایکنا درباره فیلم جدید خود گفت: مسافران آفتاب عنوان جدیدترین فیلم من است که در آن به دو شهید گمنام پرداخته‌ام. موضوع در این مستند دو شهیدی هستند که پیکرشان بعد از سال‌ها پیدا شده و توسط مردم تشییع می‌‌شود. فیلم از زاویه دید شهدا تغییراتی که در شهر و جامعه نسبت به دهه شصت، پیش آمده را بررسی می‌کند.

وی افزود: این کار به نوعی نقد اجتماعی است چراکه می‌خواهد بگوید آنچه امروز در جامعه رواج پیدا کرده با آرمان‌های شهدا فاصله دارد و یادآور می‌شود که تنها مسیر رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی همراه شدن با آرمان‌های شهدا و انقلاب است.

این فیلمساز تاکید کرد: این فیلم بهمن سال گذشته در طبس و شهرهای اطراف آن فیلمبرداری شد. زمان مسافران آفتاب 18 دقیقه بوده و قرار است برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت شاهد نمایش این مستند دفاع مقدسی باشیم.

این کارگردان با بیان اینکه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس جز دغدغه‌های او در فیلمسازی است، گفت: دوست دارم کارهایم به نوعی با یاد و خاطره شهدا پیوند خورده باشد. برای همین اگر قرار باشد فیلمی اجتماعی تولید کنم آن را از منظر، دفاع مقدس جلوی دوربین خواهم برد. اتفاقی که در مسافران آفتاب شاهد آن هستیم.

نظری در انتها تاکید کرد: کار کردن در حوزه دفاع مقدس دشوارتر از دیگر گونه‌های سینماست درحالیکه تصور رایج این است فیلمسازی در این عرصه مورد حمایت نهادهای مختلف است. درباره مشکلات حاکم بر آثار دفاع مقدس همین بس که بگویم تا عاشق این حوزه نباشید نخواهید توانست در این عرصه کاری را جلوی دوربین ببرید.

انتهای پیام
captcha