برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی در بیرجند
کد خبر: 4183099
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی در بیرجند

دوره اصول خبرنویسی و عکاسی ویژه دانشجویان و رابطان خبری دستگاه‌های اجرایی استان خراسان‌جنوبی با همکاری خبرگزاری ایکنا به‌مدت دو روز در دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.

دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی در دانشگاه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، دوره دو روزه اصول خبرنویسی و عکاسی با حضور سیدمیلاد اوصیا،‌ مدیر شعب خبرگزاری بین‌المللی قرآن به همت جهاددانشگاهی و خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی و دانشگاه بیرجند آغاز شد.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاد‌دانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز، 29 آبان‌ماه در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا را در دل خود جای داده است، بر آمادگی مجموعه جهاددانشگاهی و این دو خبرگزاری برای بیان دستاوردهای آموزشی تأکید کرد.

وی کمک و همراهی با دانشجویان و افرادی که در دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان رابط خبری فعالیت و همکاری می‌کنند را از اهداف این دوره آموزشی برشمرد و گفت: از همکاران شاغل در دستگاه‌های اجرایی و دانشجویانی که در این جلسه شرکت کردند با توجه به علاقه‌ و استعدادشان در حوزه خبر و رسانه، دعوت به همکاری می‌کنیم.

رئیس جهاد‌دانشگاهی خراسان‌جنوبی افزود: آماده همکاری با علاقه‌مندان به حوزه خبر و رسانه به‌عنوان خبرنگار افتخاری، رابط خبری در دستگاه اجرایی و کارآموزی دانشجویانی که به‌صورت حضوری در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی آموزش‌های تکمیلی را ببینند، هستیم تا بتوانیم از افراد توانمند در آینده به‌صورت خبرنگار حرفه‌ای در قالب قراردادهای متنوعی که برای همکاری در جهاددانشگاهی تعریف شده است، استفاده کنیم.

سپیده قلندری، مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه در سخنانی گفت: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی و به‌ویژه خبرگزاری‌های وابسته به آن برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف است. این دوره با تلاش معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار می‌شود.

سردبیر ایکنا و ایسنا خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این دو خبرگزاری آمادگی دارد تا با ارائه اخبار مفید و امیدبخش در راستای رفع سؤالات و دغدغه‌ها گام بردارد، افزود: این دوره به‌صورت دو روزه و به مدت 16 ساعت آموزشی با تدریس سیدمیلاد اوصیا، مدیر شعب خبرگزاری ایکنا خواهد بود که طی آن اصول و مفاهیم اولیه خبرنویسی، سبک‌های تنظیم خبر، ارکان، عناصر و اجزای خبر، انواع لید و تیترنویسی به فراگیران آموزش داده می‌شود.

محمود حیدری، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در خانه مطبوعات استان ۴۹۲ نفر در بخش‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۳۹ نفر تأیید قطعی شدند و از این تعداد ۲۹۰ نفر خبرنگار هستند، گفت: در حال حاضر ۸۶ نشریه محلی و پایگاه خبری در استان وجود دارد که ۲۶ مورد پایگاه خبری، ۵۱ مورد سرپرستی نشریات سراسری و ۱۵ فقره هم خبرگزاری‌های سراسری هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بود که دوره‌ها به شکل حضوری برگزار شود، اظهار کرد: خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزشی را با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و بهره‌گیری از دانش‌های مرتبط با مباحث روز جامعه رسانه‌ای در برنامه کاری خود قرار دهد.

سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد، سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در این دوره رابطان خبری دانشگاه بیرجند با هدف ارتقای دانش و آگاهی، پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم استفاده از آن در جهت افزایش سرعت و دقت، حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌‌های آموزشی جهت ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و آموزش مناسب رابطان خبری ادامه خواهد داشت ضمن قدردانی از جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی و خانه مطبوعات استان و خبرگزاری ایکنا گفت: به‌مناسبت روز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، رابطان فعال و برتر انتخاب خواهند شد.

گزارش تصویری دوره اصول خبرنویسی و عکاسی را اینجا ببینید!

انتهای پیام
captcha