اتفاقات مثبت در زندگی مردم از گذرگاه تصمیمات نمایندگان مجلس می‌گذرد
کد خبر: 4198250
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
مشارکت حداکثری، ایران قوی/ 4

اتفاقات مثبت در زندگی مردم از گذرگاه تصمیمات نمایندگان مجلس می‌گذرد

مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان گفت: اگر مردم به درستی به جایگاه و نقش مجلس آگاهی داشته باشند، این نکته را به خوبی درخواهند یافت که تقریباً هیچ عرصه‌ای از عرصه‌های مهم و تأثیرگذار در زندگی آنان از حیطه تصمیمات و اثرات مجلس خارج نیست.

حجت‌الاسلام جلال سبحانی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدانحجت‌الاسلام جلال سبحانی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: یکی از واقعیت‌های ملموس در سالیان اخیر نه تنها برای صاحب‌نظران مسائل اجتماعی و فرهنگی، بلکه همه کسانی که اندکی اهل تأمل باشند، حجم گسترده و انبوه پمپاژ اخبار نادرست، تحلیل‌های غلط و تبلیغات گمراه‌کننده در همه عرصه‌ها، به‌ویژه در حوزه فضای مجازی که مخاطبان فراوانی دارد از سوی دشمن است و بی‌تردید از مهم‌ترین و شاخص‌ترین موضوعات در این نبرد تمام عیار فرهنگی، تزریق ناامیدی به بدنه اجتماع، به‌ویژه قشر جوان است که موتور محرکه جامعه به‌شمار می‌آیند.

مشخص است که ناامیدی و یأس چه بلایی می‌تواند بر سر اجتماع آورده و چه موانعی را برای پیشرفت و آینده‌سازی یک کشور ایجاد کند. در حقیقت دشمنان کینه‌جوی این ملک و دیار، به درستی دریافته‌اند که اگر روند طبیعی جامعه ایران با آن همه استعداد انسانی، منابع و ذخائر گوناگون، همراه با هوش و ذکاوت ذاتی ایرانی، با روحیه نشاط و امید جوانان توأم شود، بدون اندکی تردید، در سالیان نه چندان دور آینده، ایرانی را شاهد خواهیم بود که از بسیاری جهات، گوی سبقت را از بسیاری از کشورها و جوامع دیگر خواهد ربود، کمااینکه در دهه‌های گذشته، به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه‌های سازندگی کشور، جهاد علمی و... پیشرفت‌هایی به وقوع پیوسته که در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.


بیشتر بخوانید:


از بخش‌هایی که دشمن با تزریق ناامیدی نسبت به آینده می‌کوشد در آن اثرگذار باشد، موضوع انتخابات است که همواره از نقاط قوت انقلاب اسلامی بوده، عرصه‌ای که هیچ‌گاه حتی در اوج بحران‌هایی همچون جنگ، فتنه‌های داخلی و... تعطیل نشده و همواره برای کشور امنیت و اقتدار به ارمغان آورده است. طبیعی است که این نقطه قوت بسیار بزرگ خوشایند دشمنان ما نباشد.

تبلیغات دروغین مبنی بر مهندسی انتخابات است

یکی از مهم‌ترین شگردهای دشمن در جهت مقابله با مشارکت گسترده مردم، مأیوس کردن آنان و القای بی‌تأثیر بودن انتخابات است. دشمن از طریق بزرگ‌نمایی مشکلات و تکیه بر ضعف‌ها که از قضا انتخابات می‌تواند رفع‌کننده آن ضعف‌ها باشد، تبلیغات دروغین مبنی بر مهندسی انتخابات و ... است.

شرکت گسترده مردم در انتخابات می‌تواند از یک سو اعتماد به نفس جامعه و مردم و غرور ملی حاصل از تأثیرگذاری در سرنوشت خویش را تقویت کند و از سوی دیگر با انتخاب گزینه‌های مطلوب و کارآمد، بسیاری از نقاط ضعف در بخش‌های مختلف کشور را مرتفع کند، افزون بر این و شاید مهم‌تر از همه اینها، انتخابات پرشور و حضور گسترده مردم، دشمنان این دیار را مأیوس کرده و برای نظام و کشور اقتدار، امنیت، قدرت بازدارندگی و عزت ملی را به ارمغان خواهد آورد.

مجلس کارآمد، در راستای وظایف و اختیارات قانونی خود، می‌تواند بیشترین نقش را در رفع و کاهش مشکلات گوناگون به‌ویژه مشکلات اقتصادی ایفا کند. مجلس از سویی می‌تواند با تصویب قوانین کارآمد و راهگشا، گره بسیاری از مشکلات را باز کند و از سوی دیگر با انجام وظیفه نظارتی خود که مطابق قانون اساسی به او واگذار شده، می‌تواند بر حسن اجرای قوانین و عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت کرده و ضمن اصلاح نابسامانی‌های موجود حتی مدیران ناکارآمد و ضعیف را هم با ابزار استیضاح از کار برکنار و موجبات انتصاب‌های شایسته را فراهم آورد.

ویژگی‌های نماینده اصلح

جایگاه و نقش مجلس در اصلاح امور جامعه و حکومت، بی‌بدیل است، البته این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که اولاً نمایندگان بر این نقش مهم خود اشراف و آگاهی داشته و جایگاه آن را به‌درستی دریافته باشند، ثاًنیا مردم نیز نمایندگانی را انتخاب کنند که ویژگی‌هایی همچون تعهد، تدین، صداقت، علم و آگاهی و تخصص و دلسوزی نسبت به مردم و نظام را دارا باشند تا بتوانند به‌درستی و فارغ از منافع فردی و گروهی، نقش منحصر به‌فرد خود را ایفا کنند.

اگر مردم به‌درستی به جایگاه و نقش مجلس آگاهی داشته باشند، این نکته را به خوبی درخواهند یافت که تقریباً هیچ عرصه‌ای از عرصه‌های مهم و تأثیرگذار در زندگی آنان از حیطه تصمیمات و اثرات مجلس خارج نیست. بنابراین، اگر هر اتفاق مثبتی قرار است در زندگی روزمره مردم بیفتد، از گذرگاه نمایندگان مجلس و تصمیمات سرنوشت‌ساز آنان رخ خواهد داد، پس تنها راه اصلاح امور جامعه و مردم و رفع مشکلات آنان، داشتن مجلسی است که ویژگی‌های پیش گفته را دارا بوده و در یک کلام به قول حضرت امام(ره) «عصاره فضائل ملت باشد.»

عاطفه ابرار پیراسته

انتهای پیام
captcha