مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز اقتدار بیشتر نظام است
کد خبر: 4198551
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز اقتدار بیشتر نظام است

نماینده ولی فقیه در ایلام با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری زمینه‌ساز امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در مناسبات سیاسی بین‌المللی قدرت چانه‌زنی کشور را افزایش می‌دهد، گفت: نظام اسلامی نظامی است که شایستگی حمایت و دفاع دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام امروز، ۱۸ بهمن‌ماه در جلسه هم‌اندیشی ستاد انتخابات استان ایلام با طلاب و روحانیون این استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هدایت و بنیانگذاری امام راحل در مقطعی از زمان شکل گرفت که معادلات دنیا را به‌هم ریخت و پرچم عدالت‌خواهی، اخلاق مردم‌سالاری دینی را در دنیا بر افراشت.

وی افزود: امروز معادلات جهانی به سمت شعارهای انقلاب اسلامی پیش می‌رود و مکاتب حاکم بر جهان از جمله لیبرالیسم ریزش پیدا کرده و رویکرد دنیا به جهان اسلام و اسلام‌گرایی معطوف شده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: امروز آنچه در غزه می‌گذرد مورد توجه جامعه جهانی قرار دارد و مردم جهان برای دفاع از مظلومان غزه در خیابان‌ها تجمع کردند و این امر نشان دهنده حرکت روند جهانی به سمت شعارهای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم جهانی است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه دشمنان برای جلوگیری از رشد جهانی جمهوری اسلامی با همه ابزارها و توطئه‌ها برنامه‌ریزی کردند، افزود: مشکلاتی در سفره و معیشت مردم وجود دارد اما امروز ایران اسلامی با رشد بسیار سریع در علوم مختلف از جمله نانو، پزشکی و فناوری‌های جدید در حال پیشرفت است.

وی با تأکید بر اینکه امروز این تحریم‌ها موجب شده است که کشور با نهادینه‌شدن روحیه خودباوری، صادر کننده اقلامی باشد که در آن تحریم شده است، اظهار کرد: دستاوردها و توانمندی‌های نظام و انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان امروز بازگو و تبیین شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی بوده و امروز نگاه جهان به انتخاب کشور معطوف شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از آغاز سال، جهاد تبیین را با محوریت مشارکت حداکثری انتخابات آغاز کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت انتخابات سال جاری است.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری زمینه‌ساز امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در مناسبات سیاسی بین‌المللی قدرت چانه‌زنی کشور را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: نظام اسلامی نظامی است که شایستگی حمایت و دفاع دارد و امروز بسیاری از آزادی‌خواهان جهان از جمهوری اسلامی تأسی گرفته و با ظلم جهانی مبارزه می‌کنند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه امروز این موج اسلام‌خواهی و توجه به تشیع به شدت در جهان تأثیرگذار شده است، گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از این تأثیرگذاری در سطح جهان در هراس هستند و در برابر اقتدار نظام اسلامی دست و پا می‌زنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اقتصاد، معیشت و مردم‌سالاری دینی از زمینه‌هایی است که دشمن تلاش‌های گسترده‌ای برای ضربه زدن به این موضوعات داشته است، افزود: با وجود همه این تهدیدها و تلاش دشمنان، نظام جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی کشور در حال حرکت رو به جلو است.

وی بیان کرد: دشمن در حوزه‌های شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و مهندسی افکار عمومی تلاش‌های زیادی داشته است که انگیزه مشارکت حداکثری در انتخابات را تحت تاثیر قرار بدهد و ناامیدی را در جامعه گسترش دهد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: طلاب و روحانیون می‌توانند آسیب‌های که در کشور موجب شده انگیزه مشارکت در انتخابات را کاهش یابد، شناسایی و راهکارهای مناسبی برای انگیزش افزایی در جامعه ارایه داده و مسئولیت سنگینی که به عنوان مبلغ دینی و محل رجوع مردم دارند به نحو مطلوب انجام دهند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با تأکید بر تغییر دیدگاه رأی دهندگان و رأی گیرندگان در حوزه انتخابات و نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: رأی گیرنده با وعده‌های که می‌دهد که در حوزه وظیفه او نیست و دخالت در کار قوه مجریه است را باید تغییر داد و رای دهنده نیز باید انتظارات و توقعات خود را از نمایندگان واقعی کند.

امام جمعه ایلام گفت: کسی که برای کشور می‌خواهد قانونگذاری کند و نظارت بر اجرای قانون داشته باشد، باید به حوزه وظایف و رسالت خود آگاه باشد و این موضوع باید برای جامعه تبیین شود تا مردم‌ آگاهانه در انتخابات شرکت کرده و یک انتخابات اصلح داشته باشند.

انتهای پیام
captcha