جنگ غزه از مهمترین عوامل گرایش به اسلام در غرب
کد خبر: 4206805
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

جنگ غزه از مهمترین عوامل گرایش به اسلام در غرب

معاون انجمن فتوای اروپا ضمن تکذیب ادعای احزاب راست افراطی مبنی بر برنامه مسلمانان برای تغییر هویت اروپا، گرایش به اسلام در غرب را امری روزافزون خواند که جنگ اخیر در غزه یکی از مهمترین عوامل آن است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، خالد الحنفی، معاون انجمن فتوای اروپا، با حضور در برنامه شریعت و زندگی در ماه رمضان که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، با اشاره به اینکه بسیاری از ادعاها و اعداد و ارقامی که احزاب راست افراطی درباره حضور مسلمانان در اروپا می‌گویند، مبتنی بر اغراق است، تأکید کرد: هیچ نهاد یا مرکز تحقیقاتی بی‌طرفی که به گسترش اسلام در غرب پرداخته باشد، وجود ندارد و این اقدامات بخشی از تلاش‌ها  برای بسیج برای افکار عمومی علیه مسلمانان و جزئی از یک یک گفتمان عوامفریبانه است که ادعا می‌کند حضور مسلمانان در اروپا با هدف اسلامی کردن این قاره و تغییر هویت مسیحی آن است.

حنفی این اظهارات را در دوازدهمین قسمت از برنامه شریعت و زندگی در ماه رمضان که به جایگاه قرآن مجید در معرفی اسلام به ویژه در کشورهای غربی می‌پردازد، عنوان کرد.

حنفی - که رئیس کمیته فتوا در آلمان نیز هست - با اشاره به وجود مطالبه غیر قابل انکار برای اسلام و افزایش تعداد افرادی که به اسلام گرویده اند، تاکید کرد: این مطالبه رو به افزایش و محسوس است. 

وی ضمن توصیف جنگ اخیر در نوار غزه به عنوان یکی از مهمترین عوامل گرایش به اسلام در اروپا،  همه‌گیری کرونا، زلزله ترکیه و سوریه و تصویب قوانین مخالف طبیعت انسانی در زمینه روابط میان زن و مرد  و قوانین ضد نظام خانواده در کشورهای غربی را از دیگر عوامل گرایش به اسلام در اروپا عنوان کرد.  

وی افزود: این عوامل احساس نیاز معنوی و اجتماعی را در جوامع غربی دوچندان کرده و بنابراین مردم به جستجوی امری برآمده‌اند که این نیازها را برطرف می‌سازد و آن را در اسلام یافته‌اند.

حنفی در خصوص اینکه گفته می‌شود هدف حضور اسلام در غرب، اسلامی کردن اروپا است، گفت: حضور اسلام به معنای حضور مسلمانان در مناطق مختلف جهان نیست بلکه این نور اسلام است که تمام جهان را روشن خواهد ساخت.

وی با تاکید بر اینکه اولویت مسلمانان در غرب باید مراقبت از فرزندان و نسل‌های جدیدی باشد که از اسلام دور می‌شوند، افزود: هر چه مسلمانان بیشتر به اسلام پایبند باشند، آن را درک کنند و آن را در زندگی خود تجسم بخشند، بیشتر میتو‌انند پیام اسلام را به نسل‌های جدید و به کل جامعه انتقال دهند.  

انتهای پیام
captcha