توانمندی ایکنا در تولید محتوای دینی به‌روز
کد خبر: 4207503
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
محمدرضا پورزرگری مطرح کرد؛

توانمندی ایکنا در تولید محتوای دینی به‌روز

یکی از اساتید قرآن با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا ظرفیت مناسبی دارد و می‌تواند در دنیای مجازی درباره رفع شبهات در رابطه با تشیع، دین اسلام و ... محتوایی با بسته‌بندی جذاب و به‌روز ارائه کند،‌ گفت: ایکنا توانسته است با وجود سلایق مختلفی که در حوزه مسائل مذهبی و قرآنی وجود دارد، نظر اغلب جامعه مذهبی را حفظ کند.

پورزرگریمحمدرضا پورزرگری، از اساتید قرآن در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت ۲۱ سالگی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره نقش رسانه قرآنی در ارتقای فضای معنوی جامعه گفت: ایکنا رسانه قرآنی جهان اسلام است و طی دو دهه گذشته، در حوزه قرآن فعالیت‌های خوبی داشته است و اطلاعات قرآنی بسیاری از کشور‌ها را رصد می‌کند و از این جهت، این مسئله در بسیاری از مواقع برای ما بسیار جالب است که خبری را از جهان اسلام از طریق ایکنا مطلع شویم. البته نوع اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار و اطلاعات از نظر نوع ارائه و بسته‌بندی اخبار نیز جذاب است.

وی افزود: ایکنا توانسته است با وجود سلایق مختلفی که در حوزه مسائل مذهبی و قرآنی وجود دارد، نظر اغلب جامعه مذهبی را جلب و حفظ کند و در این زمینه موفق عمل کرده است. به یاد ندارم در این سال‌ها مطلبی منتشر کرده باشد که در شأن نظام جمهوری اسلامی نباشد و یا شاخصه‌های لازم را نداشته باشد.  

پورزرگری ادامه داد: ایکنا در مناسبت‌هایی همچون ماه مبارک رمضان، که در بسیاری از کشور‌های اسلامی، جلوه‌های جالبی از این ماه وجود دارد، گزارش‌هایی از این جلوه‌ها، ارائه می‌کند که برای عموم مسلمانان جذاب است. البته جای کار در این حوزه بسیار گسترده است. یعنی اگر در این موضوع تمرکز کند، عملکرد بهتری خواهد داشت. کلیپ‌هایی که در فضای مجازی از سوی کشورهایی، چون عراق، سوریه و ... ساخته می‌شود، برای ایرانی‌ها بسیار دلچسب و جالب است، در حالی که کلیپ‌های ایرانی از ماه رمضان این ویژگی را ندارد و یا حتی در کشور‌های عربی هم چندان جذابیتی ندارد، از این رو ایکنا این ظرفیت را دارد که کلیپ‌هایی از این دست بسازد و به نام ایران در سطح بین‌المللی منتشر کند.

وی با اشاره به دغدغه‌هایش در حوزه قرآن گفت: وقتی یک موضوع قرآنی را در اینترنت جستجو کنید، خواهید دید که چند درصد از آن مربوط به سایت‌های اهل سنت و چند درصد مربوط به سایت‌های اهل تشیع است. در دانشنامه اسلامی، تبیان و ... در این زمینه اقدامات فاخری انجام داده‌اند، اما جالب است که ابتدا سایت‌های عربی و اهل سنت بالا می‌آیند.‌

پورزرگری در پایان تصریح کرد: یکی از اشتباهات محدود کردن فضای اینترنتی است و همین امر بسیاری از هزینه‌ها را بر مردم تحمیل کرده و باعث شده است در برخی فضا‌های جهانی حضور پررنگی نداشته باشیم. خبرگزاری ایکنا ظرفیت مناسبی دارد و می‌تواند در دنیای مجازی درباره رفع شبهات در رابطه با تشیع، دین اسلام و ... محتوایی با بسته‌بندی جذاب و به‌روز ارائه کند. البته چنین محتوایی وجود دارد، ولی باید جذابتر ارائه شود و در اختیار جوانان قرار گیرد که این یک کار فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha