تجلیل از فعالان حوزه خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در مراسم شکرانه خدمت
کد خبر: 4211189
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

تجلیل از فعالان حوزه خدمت‌رسانی به زائران نوروزی در مراسم شکرانه خدمت

مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار و از فعالان حوزه خدمت‌رسانی به زائران تجلیل شد.

محسن داوری، فرماندار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری، فرماندار مشهد، شامگاه ۳۰ فروردین در مراسم شکرانه خدمت که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد ضمن قدردانی از تمام کسانی‌که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خادمی کردند به ویژه استاندار و معاونان ایشان و شهردار مشهد اظهار کرد: امسال در این رویداد بزرگ بهتر از سال‌های گذشته وارد عمل شدیدم، ما یک افتخار داریم که آن هم افتخار میزبانی از زائران امام هشتم است. در راستای میزبانی شایسته از زائران رضوی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ١۴٠٠ در مشهد راه‌اندازی شد که قبل از سال ١۴٠٠ به‌عنوان ستاد و به‌صورت مقطعی خدمت‌رسانی می‌کرد.
 
داوری افزود: پس از راه‌اندازی این قرارگاه به دستور استاندار خدمت‌رسانی به زائران در طول سال تداوم دارد که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت‌رسانی انجام می‌شود و این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند. 
 
فرماندار مشهد اظهار کرد: پس از سال ١۴٠٠  در طول این سال‌ها کسب تجربه کردیم و قبل از تشکیل قرارگاه اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز این افتخار  نصیب ما شده که ما در خدمت زائران باشیم تا زائران با آرامش خاطر از زیارت معنوی بهره‌مند شوند.
 
در ادامه محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد ضمن تقدیر از تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های خدمتی و اجرایی در سطح شهرستان و استان بیان کرد: برگزاری جلسات استقبال از بهار در شهرداری مشهد از دی ماه سال گذشته آغاز که در این راستا ٢٣٠ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری خدمات تعریف شد.
 
وی با بیان اینکه یکی از این حوزه‌ها حمل و نقل، پارکینگ و ترافیک بود اظهار کرد: تمام پارکینگ‌های سطح شهر برای این ایام به‌روزرسانی و آماده شد. در محدوده پیرامونی حرم حدود ٣ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت فراهم شد. پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا در خیابان توحید تا آخر بهار بهره‌برداری و برای فصل تابستان آماده می‌شود
 
در بخش دیگری از این مراسم، جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: امسال بعد از ٣٠ سال در طرح نوروز تقارن دو بهار طبیعت و قرآن را داشتیم که تدابیر بسیاری برای طرح استقبال از بهار اندیشیده شد و یکی از منظم‌ترین طرح‌هایی بود که امسال اجرا شد.
 
وی با اشاره به آمار سفرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای خراسان رضوی در مقایسه با آمار سایر استان‌ها افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی رتبه اول، در حوزه حمل و نقل هوایی دارای رتبه دوم در سفر‌های داخلی و خارجی و در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای رتبه اول در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفته است.به بیش از ١٠ هزار نفر در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و بخش‌های مرتبط در این ایام نیز خدمت‌رسانی شد. 
 
شهامت بیان کرد:  با تردد بیش از ٢۵ میلیون و ٨٢۴ هزار رشد دو درصدی سفر را در سطح استان داشتیم و علی‌رغم رشدی که نسبت به سال گذشته وجود داشته ١۵ درصد کاهش در تلفات و  کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای را شاهد هستیم. در حوزه مدیریت راهبری نیز بیش از ٣٧ هزار و ١٧٢ تماس مردمی برقرار که ١٠ درصد آن توسط توسط اپراتور به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگویی شد.
 
وی با بیان اینکه در حوزه خدمات جاده‌ای ٨۵ درصد با خودرو شخصی سفر کرده‌اند اظهار کرد: اگر اتوبوس را به این آمار اضافه کنیم حدود ۹۲ درصد سفرها از طریق جاده‌ای انجام شده است. بر اساس آمار بالای تردد جاده‌ای و اهمیت ویژه‌ این حوزه طی این ایام  بیش از ۵٩۴ بازدید توسط٢٧ تیم نظارتی به شکل استانی صورت گرفت و ۴١ مورد تذکر داده شد، علاوه بر آن ٣١ ایستگاه خدمت‌رسان در جاده‌ها خدمت‌رسانی می‌کردند.
 
در ادامه هادی امیدوار، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اظهار کرد: همه دست‌اندرکاران در قرارگاه خدمات سفر استان تلاش کردند تا نوروز ایمنی برای زائران فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه در سطح کشور برای سفرهای نوروزی در ایام نوروز  تلاش شد گفت : این تلاش‌ها نیز در خراسان رضوی وجود داشت که برکت کار ما  بنا به لطف و نظر خداوند و عنایت علی بن موسی الرضا(ع) است.
 
امیدوار با اشاره به مسیر‌های منتهی به حرم اظهار کرد: حدود ٩۵ درصد زائران با خودرو شخصی و ۵ درصد با حمل و نقل عمومی به قصد زیارت مشرف می‌شوند، لذا مدیریت این جمعیت و حجم خودرو در این منطقه کار آسانی نیست و کنترل این تعداد زائر با عنایت امام رضا(ع) بود.
 
رییس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه در ایام نوروز جرائم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت گفت: پنج میلیون زائر همزمان با شب‌های قدر در خیابان‌های منتهی به حرم مدیریت شدند، پیش‌بینی ما از سفر‌های نوروزی امسال این بود که کاهش می‌یابد، اما سفر‌ها برابر سال قبل بود و تلاش شد تا ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شود.
انتهای پیام
captcha