فعالیت‌های قرآنی در بستر مساجد دنبال شود
کد خبر: 4211969
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

فعالیت‌های قرآنی در بستر مساجد دنبال شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تأکید به تلاش برای احیای کارکرد مساجد گفت: باید از ظرفیت مؤسسات قرآن و عترت استفاده و فعالیت‌های قرآنی در بستر مساجد دنبال شود.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، چهارم اردیبهشت ماه در دیدار محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و اعضای این ستاد گفت: ظرفیت مساجد که از ظرفیت‌های مناسب برای جذب اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان است، نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.
 
وی با اشاره به طرح مسجد پایگاه قرآن اضافه کرد: طرح‌هایی مانند مسجد پایگاه قرآنی بهانه‌ای برای ورود بیشتر به حوزه مساجد است و امیدواریم بتوانیم با فعال‌تر کردن مساجد کارکردهای این مکان مذهبی را احیا کنیم.
 
عابدی ادامه داد: در زمان کرونا شاهد ضربه‌های جبران‌ناپذیری به مؤسسات قرآنی بودیم این در حالی است که مؤسسات قرآن و عترت تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند و همچنان شاهد حضور پررنگ مؤسسات هستیم که باید از این ظرفیت در مساجد نیز استفاده و در بستر مساجد فعالیت‌های قرآنی را دنبال کنیم.
 
محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد در استان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و سعی کرده‌ایم با اجرای برنامه‌های متنوع در این مسیر گام برداریم.
 
وی افزود: کانون‌های مساجد ظرفیت بزرگی هستند که می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در بستر مساجد اجرا کند. یکی از برنامه‌های این نهاد در سال جدید اجرای فعالیت‌های کانون‌ها در سطح شهرستان‌ها و توجه به این ظرفیت در شهرستان‌های استان است.
 
یادآور می‌شود این نشست با محوریت ارائه گزارشی از فعالیت‌ها در سال 1402 و برنامه‌های آتی در سال 1403، به‌ویژه برنامه‌های اوقات فراغت، دهه کرامت، مسجد پایگاه قرآن و طرح طراوت برگزار شد.
انتهای پیام
captcha