آذربایجان غربی نیازمند 5 هزار کلاس درس است
کد خبر: 4212825
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی نیازمند 5 هزار کلاس درس است

علی مطهری گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، پنج هزار کلاس درس نیاز آذربایجان غربی است.

تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی‍ به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی با حضور  مسئولان استانی و کشوری برگزار شد و در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی تجلیل و پیام صدقی به‌عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی معرفی شد. 

یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در این جلسه خواستار توجه ویژه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بحث تخصیص اعتبارات ملی شد و گفت: هر چند اقداماتی در طول دولت سیزدهم انجام گرفته، ولی نیازمند حمایت جدی مسئولان کشوری و تلاش مدیران مربوطه برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و تجهیز اعتبارات هستیم، استاندار آذربایجان غربی به‌صورت جد پیگیر وضعیت احداث مدارس و زیرساخت‌های آموزشی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد جمعیت استان در روستاها هستند و آموزش در روستاها از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود، بحث اتمام مدارس نیمه‌تمام و شروع ساخت مدارس جدید در مناطق محروم و روستایی از موارد مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

افزایش 4 برابر مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی

علی مطهری، مدیرکل  آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم افزود: در دولت سیزدهم، یک هزار و 34 کلاس درس به کلاس‌های درس استان اضافه شده و یک هزار و 700 کلاس درس استان نیمه‌تمام است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، پنج هزار کلاس درس نیاز استان است، گفت: مشارکت خیران نسبت به سنوات گذشته در امر مدرسه‌سازی چهار برابر شده و این استان جزو 4 استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی بوده لذا شتاب گرفتن مدرسه‌سازی امری ضروری است.

سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی 3.99 است

شهریار خواجه صالحانی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مهندس رحمانی تاکید کرد: امید می‌رود مدیریت جدید بتواند باعث ارتقای شاخص‌های آموزشی، ایجاد کلاس‌های جدید و کسب رضایت مردمی شود.

وی تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی 8.3 مترمربع برای هر دانش‌آموز تعریف شده که این میزان در میانگین کشوری 5.28 مترمربع و در آذربایجان غربی 3.99 مترمربع برای هر دانش‌آموز است که امیدواریم در سال جدید با همت خیران در سرانه فضاهای آموزشی نظم ایجاد می‌شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌هاست

پیام صدقی، مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی هم در این مراسم وعده داد تمام تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش احداث کلاس و مدرسه به کار گیرد و خواستار همراهی همه مدیران کشوری و استانی و کارکنان مجموعه شد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌هاست، گفت: هویت‌بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله‌محور در استان در دستور کار است. 

خبرنگار: سمیرا محمدی

انتهای پیام
captcha