طرح توسعه و بازسازی امامزاده سيدجمال(ع) تبريز آغاز شد
کد خبر: 1235763
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

طرح توسعه و بازسازی امامزاده سيدجمال(ع) تبريز آغاز شد

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان از آغاز طرح توسعه و بازسازی آستان مقدس امامزاده سيد جمال(ع) تبريز خبر داد.


گروه اجتماعی: مدير كل اوقاف و امور خيريه استان از آغاز طرح توسعه و بازسازی آستان مقدس امامزاده سيد جمال(ع) تبريز خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسينی، مديركل اوقاف و امور خيريه آذربایجان شرقی امروز، 8 خردادماه در حاشيه بازديد از عمليات عمرانی طرح توسعه و بازسازی امامزاده سيدجمال(ع) تبريز با اشاره به موقعيت اين امامزاده و واقع شدن آن در نزديكی بازار سرپوشيده تبريز به‌عنوان بزرگترين بازار مسقف جهان از اهتمام اداره كل اوقاف و امور خيريه استان در توسعه و عمران اين بقعه خبر داد و گفت: برای تبديل بقاع متبركه به قطب های فرهنگی نياز داريم تا زير ساختهای لازم را آماده كرده و بتوانيم مكان مناسبی را برای استفاده زايرين و گردشگران آماده سازيم.


وی موقعيت كنونی بقعه را در شان آن امامزاده و مردم منطقه ندانست و افزود: فضای موجود به هيچ وجه پاسخگوی خيل عظيم زايرين و عاشقان اهل بيت(ع) نمی‌باشد.


حجت‌الاسلام حسينی مساحت زيربنای موجود را 280 متر مربع اعلام كرد و گفت: در طرح جديد و پس از عمليات عمرانی اين متراز به 3900 متر مربع افزايش خواهد يافت.


مديركل اوقاف و امور خيريه استان كاربری‌های پيش‌بينی شده در اين طرح را تربت خانه، شبستان، صحن، رواق، سرويسهای بهداشتی، وضوخانه، آشپزخانه، نگهبانی، كتابخانه و سالن قرائت، سالن چند منظوره، مجتمع آموزشی و ساير بخشهای خدماتی اعلام كرد و گفت: اميدواريم با انجام طرح فوق و بهره برداری از آن بتوانيم مكانی آبرومند و در شان امامزاده و مردم منطقه بنا كنيم.

captcha