وجود 123 بقعه و امامزاده در اردبيل
کد خبر: 1285023
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴

وجود 123 بقعه و امامزاده در اردبيل

مديركل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل با اشاره به اين‌كه در سطح این استان 123 بقعه و امامزاده موجود است، گفت از اين تعداد 12 بقعه در اردبيل، 5 بقعه در مغان، 23 بقعه درشهرستان مشگين‌شهر، 12 بقعه درشهرستان نير، نمين و سرعين موجود است.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، حجت‌السلام وحدت مشهوری‌نظری، مديركل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل‌ يكشنبه، 17 شهريورماه در جمع خبرنگاران به‌مناسبت روز ملی امامزادگان و دهه‌ كرامت، تصريح كرد: وجود امامزادگان در يك منطقه مايه‌ خير و رحمت برای آن منطقه است.


وی با بيان اين‌كه وجود امامزادگان در منطقه‌ای مايه رحمت معنوی و مادی برای آن منطقه است، افزود: هم‌چنين پادزهری در مقابله با تهاجمات فرهنگی است.


مشهوری‌نظری با اشاره به اين‌كه در سطح استان اردبيل 123 بقعه و امامزاده موجود است، افزود: از اين تعداد 12 بقعه در اردبيل، 5 بقعه در مغان، 23 بقعه درشهرستان مشگين‌شهر، 12 بقعه در شهرستان نير، نمين و سرعين موجود است.


وی با بيان اين‌كه اكثر بقاع در شهرستان خلخال است، گفت: نزديك 60 درصد بقاع در خلخال است كه 72 بقعه را شامل می‌شود.


مشهوری‌نظری يادآور شد: متأسفانه 30 درصد امامزاده‌های استان فضای حداقلی دارند كه زائران را با مشكل مواجه كرده است كه سعی داريم در آينده‌ای نزديك فضای اين امامزاده‌ها را افزايش دهيم.


وی ادامه داد: هم ‌اكنون كارهای عمرانی 15 امامزاده رو به اتمام است كه اين تعداد امامزاده در فضايی بالغ بر 10 هزار متر مربع ساخته شده است.


نظری در بخش ديگر سخنانش با بيان اين‌كه بازسازی امامزاده سيد صدرالدين شهرستان اردبيل در سال 90 آغاز شد، افزود: اين امامزاده به كمك مسئولان 40 درصد پيشرفت فيزيكی دارد كه در فضايی بالغ بر 2800 متر مربع در حال ساخت است.


مديركل اوقاف و امور خيريه‌ی استان اردبيل افزود: اين امامزاده دارای شبستان زنانه، مردانه، گنبد مناره است كه طی مراسمی روزهای آينده نصب می‌شود.


وی با بيان اين‌كه امسال زائران امامزاده‌ها نسبت به سال‌های پيشين 35 درصد افزايش يافته است، از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها خبر داد.


مديركل اوقاف و امور خيريه‌ استان اردبيل افزود: با توجه به اين‌كه امامزاده صالح اردبيل داخل شهر اردبيل قرار گرفته است به‌علت نبود فضای كافی برای اجرای مراسم مذهبی توسعه می‌يابد.


وی وصل اين امامزاده با بقعه‌ شيخ صفی‌الدين اردبيلی را خواستار شد و افزود: اين امامزاده به علت نزديكی با اين بقعه با همراهی و همكاری مسئولان وصل‌شدنی است.

captcha