فعالیت‎ جزیره‎ای؛ دلیل مهجوریت اصل امر به معروف
کد خبر: 1395752
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام فیضی تأکید کرد:

فعالیت‎ جزیره‎ای؛ دلیل مهجوریت اصل امر به معروف

گروه اندیشه: در سال‌های گذشته تشکیلات منسجم تربیتی و فرهنگی برای اهتمام به حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وجود نداشت و فعالیت‌‏های جزیره‎ای در این خصوص منجر به مهجوریت این اصل شده است.

حجت‌الاسلام مسلم فیضی، مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر از واجبات فراموش‌شده است، اظهار کرد: متأسفانه متولیان فرهنگ آن‌گونه که شایسته است، نسبت به اجرای این فریضه الهی اهتمام نداشته و زمینه مهجوریت آن را فراهم آورده‎اند.
وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته تشکیلات منسجم تربیتی و فرهنگی برای اهتمام به حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وجود نداشت و فعالیت‏‌های جزیره‎ای در این خصوص منجر به مهجوریت این اصل شده است.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه خدابنده اضافه کرد: برای برون‌رفت از این مشکل، باید الگوهای آمران به معروف به مردم معرفی شوند تا افراد از این طریق به اهمیت این فریضه الهی پی برده و برای اجرای آن انگیزه بیشتری داشته باشند.

نخبگان، نسبت به احیای فریضه امر به معروف تلاش کنند

حجت‎الاسلام فیضی متذکر شد: از سوی دیگر افراد تأثیرگذار جامعه همچون نخبگان باید نسبت به احیاء این فریضه الهی توجیه شده و در جهت اجرای آن اهتمام ویژه بورزند.
وی با تأکید بر این‌که مسئله امر به معروف و نهی از منکر به خوبی برای مردم تبیین نشده است، گفت: به دلیل این‌که مجموعه‏‌ها به صورت جزیره‎ای نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده‎اند، قادر نبوده‏‎اند که آن را در سطح جامعه بسط دهند و در حال حاضر، حلقه‏‌های صالحین یکی از بهترین طرح‌‏ها برای نهادینه ساختن این فریضه الهی در سطح جامعه است.
این مقام مسئول یادآور شد: اگر مجموعه‏‌های فرهنگی، حلقه‎های تربیتی همچون شجره طیبه صالحین به شکل هرمی به هم وصل شوند و مسائل را به صورت چهره‌به‌چهره انتقال دهند، به تدریج این روند در سطح جامعه نیز بسط یافته و می‏‌تواند در آینده نزدیک مثمرثمر واقع شود.
حجت‏‌الاسلام فیضی در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت این موضوع، این دستگاه فرهنگی با همکاری بسیج طلاب، عصر امروز، 26 فروردین اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف در امامزاده قیدارنبی(ع) خواهد کرد.

captcha