جمع‌آوری فطریه در ۱۰۰۰ پایگاه و مسجد در خراسان شمالی
کد خبر: 1434350
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

جمع‌آوری فطریه در ۱۰۰۰ پایگاه و مسجد در خراسان شمالی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان شمالی از جمع‌آوری فطریه در یک هزار پایگاه مصلی و مسجد در استان خبر داد.

امان‌الله حسین‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی‌در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال زکات، فطریه و کفارات مردم در یک هزار و 100 پایگاه، مصلی و مسجد در استان جمع‌آوری می‌شود.
وی افزود: همزمان با عید سعید فطر پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در اطراف مصلی‌های استان با مشارکت کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دفاتر ائمه جمعه برای جمع‌آوری فطریه و کفارات مردم استان مستقر می‌شوند.
حسین‌پور با اشاره به مشارکت بیش از سه هزار نفر در امر جمع‌آوری زکات و فطریه در سطح استان، یادآور شد: از کمک‌های جمع‌آوری شده در اطراف مصلی‌های سطح استان 30 درصد به سازمان بهزیستی و 70 درصد آن برای خانواده‌های نیازمند و مددجویان کمیته امداد هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه فطریه هر نفر در سطح استان 35 هزار ریال اعلام شده است، ادامه داد: در ایام عید، جمع‌آوری فطریه و زکات تحت نظر شورای زکات در سطح استان صورت می‌گیرد.
حسین‌پور افزود: طی سال گذشته با استقرار بیش از یک هزار پایگاه در استان دو میلیارد و 452 میلیون ریال زکات فطریه توسط مردم پرداخت شد.

captcha