بازسازی بقعه امامزاده «صدرالدين» به‌عنوان بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگی اردبيل
کد خبر: 1699702
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۲

بازسازی بقعه امامزاده «صدرالدين» به‌عنوان بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگی اردبيل

گروه اجتماعی: مديركل اوقاف و امور خيريه اردبيل از معرفی بقعه امامزاده «صدرالدين» به‌عنوان قطب فرهنگی استان و بازسازی آن به‌عنوان بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگی استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد «شهاب‌الدين حسينی»، مدير كل اوقاف و امور خيريه اردبيل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، با اعلام اين خبر گفت: برای جذب گردشگران فرهنگی در استان بقعه امامزاده «صدرالدين» به‌عنوان قطب فرهنگی استان انتخاب و معرفی می‌شود.
وی افزود: اوقاف استان با تملك پنج هكتار زمين ساخت بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگی استان را در محل اين امامزاده در دستور كار قرار داده است و صحن و سرا، سالن سينما، سالن فرهنگی، كتابخانه در اين مجموعه ايجاد خواهد شد.
حسينی با اشاره به پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی و آموزشی «مدينه‌العلم» اردبيل اظهار كرد: اين مجتمع فرهنگی و آموزشی، در زمينی به مساحت چهار هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر پنج ميليارد ريال احداث می‌شود كه هم‌اكنون از 70 درصد پيشرفت فيزيكی برخوردار است.
وی اذعان كرد: بقعه شيخ‌صفی نيز با اعتبار بالغ بر 30 ميليارد ريال در حال مرمت و بازسازی است و برای تسريع در تكميل مدرسه علوم دينی «صالحيه» و مسجد جامع اردبيل نيز هفت ميليارد و ‪ ۷۰۰‬ميليون ريال از محل اعتبارات دولتی اختصاص يافته ‌است.
حسينی بازسازی امامزاده «سيددانيال» خلخال، «فخرآباد» مشگين‌شهر، «سيدابوالقاسم» سرعين و بقعه «شيخ جبرائيل» را از جمله طرح‌های در حال اجرا در استان عنوان كرد.
وی با بيان اينكه يك‌هزار و 700 مسجد در استان وجود دارد، اظهار كرد: بودجه استانی تخصيص يافته برای اين اداره جهت مرمت و بازسازی مساجد يك ميليارد تومان است كه در مقايسه با سال گذشته 30درصد افزايش يافته است.
مديركل اوقاف و امور خيريه اردبيل در پايان خاطرنشان كرد: مساجد استان به‌ويژه مساجد روستايی نياز به حمايت دارند و هر ساله علاوه بر طرح‌های در حال اجرا مساجد استان تا 10 ميليون ريال حمايت مالی می‌شوند.
captcha