لزوم تعيين نقشه راه برای نشر آثار دينی/ فعاليت جزيره‌ای نشر اصلاح شود
کد خبر: 2276550
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵

لزوم تعيين نقشه راه برای نشر آثار دينی/ فعاليت جزيره‌ای نشر اصلاح شود

گروه ادب: مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جزيره‌ای بودن اقداماتی كه در حوزه نشر آثار دينی و دفاع مقدسی انجام می‌شود، تصريح كرد: برای پيشگيری از اين اقدام، بايد برای همه سازمان‌های مرتبط با اين حوزه نقشه راه تعيين شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين لطف‌الله سپهر، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، بر لزوم ارائه آثار در حوزه ارتباط امام خمينی(ره) و دفاع مقدس و دين تأكيد كرد و افزود: نبايد بگذاريم كه ميان امام راحل(ره) و فرهنگ دفاع مقدس فاصله بيفتد.
وی با بيان اين مطلب ادامه داد: در اين راستا علاوه بر تهيه و ارائه آثار مرتبط با امام و دفاع مقدس، همچنين كتاب‌های دينی و مذهبی، بايد كميته فرهنگی، سياسی و محتوايی تشكيل شود كه به احياء افكار امام خمينی(ره) و روحيه اطاعت‌پذيری از امام با توجه به اصول دينی بپردازد.
حجت‌الاسلام سپهر در ادامه سخنانش، نشر ارزش‌های كليدی دفاع مقدس را اقدامی مؤثر در رسيدن به اين هدف توصيف كرد و افزود: در اين راستا بايد آثار منتشر شده در حوزه امام و دفاع مقدس را احصاء و برجسته كرد كه به اين منظور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات‌كل استان‌های اين وزارتخانه، جهاد دانشگاهی كشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ديگر سازمان‌ها نيز بايد همكاری مؤثری در اين راستا داشته باشند.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان، سهم دو نهاد سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی را در اين حوزه بسيار مهم دانست و گفت: اين دو نهاد بايد آثار را به صورت دسته‌بندی شده، احصاء و توزيع كنند.
وی با تأكيد بر اينكه شعر، ادبيات و هنر نيز بايد با رويكرد امام خمينی(ره) و دفاع مقدس بيشتر مورد توجه قرار گيرند، ادامه داد: بررسی آسيب‌های فرهنگی، تأمين زيرساخت‌های مورد نياز و نيز تعيين محورها و محتوابندی در اين حوزه می‌تواند اثرات پرفايده‌ای داشته باشد.
حجت‌الاسلام سپهر با اشاره به اين كه محتوابندی و محوربندی در اين حوزه انجام نشده است، تصريح كرد: اقداماتی كه در اين راستا انجام می‌شود، حالت جزيره‌ای دارد؛ از اين رو بايد نقشه راه مشخص شود و سازمان‌ها بر آن اساس به فعاليت بپردازند.
captcha