اعلام فراخوان دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3566253
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
شیروانی خبر داد:

اعلام فراخوان دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» در استان خبر داد و گفت: تولید آثار علمی و هنری «پژوهش محور» در خصوص ماهیت، مفهوم و مصادیق حقوق بشر آمریکایی از رویکردهای این جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از شبستان، حجت الله شیروانی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، گفت: دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص «افشای حقوق بشر آمریکایی» و نامگذاری هفته دوم تیرماه هر سال به این نام، دبیرخانه پویش مردمی «افشای حقوق بشر آمریکایی» با همکاری مؤسسات و نهادهای مردمی و در راستای ارتقاء آگاهی ها و فرهنگ عموم مردم ایران و جهان در زمینه حقوق بشر و از طرفی معرفی چهره واقعی مدعیان جهانی حقوق بشر با استفاده از آثار پژوهشی و هنری، «دومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی» را در سطح ملی و بین المللی با ساختار دبیرخانه مردمی و غیر دولتی برگزار می کند.
 وی با اشاره جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» از طرف حوزه هنری کشور در استان ها اعلام شده است و افزود: تولید آثار علمی و هنری «پژوهش محور» در خصوص ماهیت، مفهوم و مصادیق حقوق بشر آمریکایی از رویکردهای این جشنواره است.
 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، نقض حقوق بشر در درون کشور آمریکا، اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا نسبت به ملت ایران، اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در سطح جهان، جنایات، کودتا، ترور‌، قطع‌نامه ‌، دموکراسی، حقوق بشر، تبعیض و جنگ های آمریکایی را از موضوعات دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» عنوان کرد.
 شیروانی، بخش ملی، بین الملل و علمی را از بخش های دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» عنوان کرد و گفت: بخش ملی جشنواره با هدف استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور در تولید آثار هنری فاخر و بصیرت افزایی ملی در موضوع حقوق بشر در 2 گرایش های گرایش های اصلی شامل موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر و تابلو مقاله، کاریکاتور و گرایش جنبی شامل نمایش رادیویی برگزار می شود.
 وی ابراز کرد: بخش بین‌الملل با هدف ایجاد فرصتی برای معرفی آثار هنرمندان سایر کشورهای جهان و زمینه‌سازی برای همبستگی و اعتراض جهانی به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در گرایش های پوستر و تابلو مقاله و کاریکاتور برگزار می‌شود.
 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بخش علمی جشنواره نیز با هدف استفاده از ظرفیت پژوهشگران کشور در تولید آثار علمی و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی در موضوع حقوق بشر آمریکایی در گرایش های کتاب های منتشر شده (تألیف، ترجمه)، رساله های علمی و گزارش های مستند برگزار می شود.
 وی بابیان اینکه ۳۰ اردیبهشت سال 96 مهلت ارسال آثار اعلام شده است ابراز کرد: اختتامیه و نمایش آثار تیرماه سال ۹۶ همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار می شود.
 شیروانی ابراز کرد: علاقه مندان باید آثار خود را از طریق پست الکترونیکی Us-humanrights@gmail.com به دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» ارسال کنند.
 خاطرنشان می شود: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.us-humanrights.com مراجعه کنند.

captcha