افزایش اعتبارات معاونت قرآن وزارت ارشاد و اثرات آن
کد خبر: 3594754
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
حجت‌الاسلام حشمتی تشریح کرد:

افزایش اعتبارات معاونت قرآن وزارت ارشاد و اثرات آن

گروه فعالیت های قرآنی: معاون قرآن وزیر ارشاد با اشاره به افزایش 100 درصدی بودجه این معاونت گفت: این افزایش، موجب خواهد شد تا کمک‌های بهتری به موسسات قرآنی داشته باشیم و یک سری اهداف همچون حمایت از تولید آثار هنری فاخر را دنبال کنیم.

حجت الاسلام حشمتی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه اعتبارات قرآنی منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال 96 به نصف کاهش یافته است، گفت: علت اصلی این موضوع این است که منشور یک دبیرخانه دارد و آن دبیرخانه نیز وظیفه چندانی برای پیگیری اعتبارات قرآنی ندارد و این وظیفه برای آن تعریف نشده است.
وی با تأکید بر اینکه این دبیرخانه وظیفه ندارد تا همچون یک دستگاه و وزارتخانه اعتبارات قرآنی را پیگیری کند، افزود: دستگاه‌هایی همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و یا وزارت ارشاد و ... از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه می‌توانند در مواقع لازم برای افزایش اعتبارات تلاش کند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مکرری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت شخص وزیر از این پیگیری‌ها در سازمان برنامه و بودجه، همچنین در مجلس شورای اسلامی با کمک رئیس مجلس و کمیسیون فرهنگی، شاهد افزایش اعتبارات این معاونت بودیم.
حشمتی با اشاره به اینکه در سال 95 اعتبارات این معاونت 16 میلیارد تومان بوده است، گفت: با حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، میزان این اعتبار در سال 96 به حدود 32 میلیارد تومان رسید تا به این ترتیب شاهد رشد 100 درصدی بودجه باشیم و این مبلغ در لایحه بودجه نیز آمده است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که اعتبارات افزایش پیدا می کند، می‌توان فعالیت‌های اثرگذارتر و بیشتری را انجام داد با این افزایش اعتبار، می‌توانیم بخش بیمه را فعال‌تر کرده و خدمات بیشتری به موسسات ارائه دهیم، لذا مقداری دست ما در حمایت‌ها بازتر خواهد بود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این گفت‌وگو و در پاسخ به این سوال که افزایش 100 درصدی بودجه معاونت قرآنی چه تأثیر مستقیمی بر فعالیت‌های این معاونت خواهد داشت؟ گفت: یکی از این اثرات بر روی بیمه خواهد بود، با توجه به اینکه بحث بیمه و اعتبارات آن یک سرفصل جداگانه دارد، در این بخش نیز پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و حدود دو میلیارد و 800 میلیون تومان از این محل دریافت خواهد شد که همین باعث می‌شود تا حدود 2000 نفر را به جمع بیمه‌ها اضافه کنیم.
وی با تأکید بر اینکه وزیر ارشاد قول داده است تا در سال 96 تعداد دیگری از فعالان قرآنی تحت پوشش بیمه قرار گیرند، افزود: این افزایش 100 درصدی موجب خواهد شد تا کمک‌های بهتری به موسسات قرآنی داشته باشیم. یک سری اهداف همچون تولید آثار هنری فاخر و انتقال مفاهیم قرآنی نیز داشته‌ایم که از آنها با استفاده از این بودجه حمایت لازم صورت خواهد گرفت. 
حشمتی افزود: حمایت از هنرمندان و تولیدات قرآنی آنها از دیگر اولویت‌ها خواهد بود ضمن اینکه در بحث بیمه نیز پیگیری‌های لازم برای بیمه فعالان قرآنی تا رسیدن به هدف نهایی انجام خواهیم داد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در بحث بیمه 6000 نفر در لیست بیمه قرار داشته‌اند، 2000 نفر از این تعداد کم شده است و 4000 نفر همچنان در انتظار بیمه هستند، اگر از محل اعتبار خود بیمه بخشی از آن تأمین شود، معاونت نیز بخشی را متقبل خواهد شد تا بیمه همه فعالان قرآنی دست‌یافتنی‌تر از همیشه شود.
وی در پایان به نگارش نامه‌ای تشکرآمیز برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: در این نامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمام افرادی که برای افزایش این اعتبار تلاش کرده‌اند، قدردانی شده است.
captcha