هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3775775
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» در اردبیل برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» هم زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این استان برگزار می‌شود.

هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل‌ روز گذشته، چهارم دی‌‌ماه‌ در نشست با کارتونیست‌های اردبیلی گفت: ارتباط با هنرمندان سایر استان‌ها بزرگترین دستاورد هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» است که هنرمندان می‌توانند از این فرصت ایجاد شده برای انتقال تجربیات به همدیگر استفاده کنند.
وی اظهار کرد: هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت حوزه هنری استان اردبیل و با مشارکت مؤسسه سرگذشت، به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و مقابله با تطهیر چهره رژیم طاغوت با تبیین دست‌اورد‌های درخشان انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم هنرواره «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» زمینه مناسبی برای قیام‌های فردی و جمعی هنرمندان متعهد و توانمند کشور را فراهم کند و در این حوزه شاهد دستاورد‌های خوب و مطلوبی در سطح استان باشیم.
رجبی برگزاری این رویداد هنری را گامی مؤثر در مقابله با تحریفات تاریخی دشمنان در روایت مغرضانه از کارنامه انقلاب اسلامی با تطهیر چهره رژیم پهلوی دانست و افزود: این هنرواره می‌تواند نقش سازنده در تولید آثار هنری فاخر برای معرفی و تبیین موفقیت‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در مقایسه با دوران گذشته و در قیاس با کشور‌های منطقه و جهان داشته باشد.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: این هنرواره در دو بخش رقابتی و کارگاهی برگزار می‌شود که رشته کارتون و کاریکاتور جزو بخش کارگاهی بوده و به صورت حضوری در ورک‌شاپ دو روزه در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: علاقمندان و هنرمندان رشته کارتون و کاریکاتور ابتدا باید در سایت رسمی هنرواره قسمت ثبت‌نام برای شرکت در کارگاه‌های حضوری بخش کارتون و کاریکاتور مراحل عضویت خود را تکمیل و شرح فعالیت کامل و دقیق رشته تخصصی خود را در پنج سال گذشته و تعداد پنج نمونه اثر مرتبط یا غیرمرتبط با موضوع فراخوان را برای بررسی ارسال کنند.
رجبی بیان کرد: پذیرفته‌شدگان این کارگاه عملی و حضوری به مدت یک شب و دو روز، میهمان هنرواره در شهر اردبیل خواهند بود و در این مدت، هزینه اقامت و پذیرایی هنرمندان مدعو به عهده دبیرخانه فراخوان است و کمک‌هزینه ایاب و ذهاب با هماهنگی حوزه‌های هنری استان‌های مربوطه پرداخت می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: سید‌مسعود شجاعی‌طباطبایی، جواد علیزاده و شهرام رضایی سه هنرمند شاخص و برجسته ملی رشته کاریکاتور انتخاب شده‌اند تا سرپرستی هنری ورک‌شاپ کارتون و کاریکاتور هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی را بر عهده بگیرند.
وی از رونمایی از پوستر این هنرواره خبر داد و گفت: هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» با این رونمایی به طور رسمی آغاز به کار کرد و در طول سه ماه آینده به تولید اثر در قالب کارگاه‌های کاریکاتور، تصویرسازی و گرافیک اقدام می‌کند و نیز بخش رقابتی این رویداد هنری در سه رشته هنری عکاسی، موشن‌گرافیک و اینفوگرافیک اقدام به جمع‌آوری اثر می‌کند.
انتهای پیام

captcha