بازدید ۱۴ هزار نفر از موزه‌های خراسان‌شمالی
کد خبر: 3801202
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

بازدید ۱۴ هزار نفر از موزه‌های خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: با توجه به میزبانی پنج موزه در سراسر استان از مسافران، از ابتدای نوروز تاکنون، ۱۴ هزار و ۷۱۶ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

بازدید 14 هزار نفر از موزه‌های خراسان‌شمالی

حبیب یزدانپناه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در ایام نوروز با هدف ارائه خدمات هر چه بیشتر به مسافران و نیز رفاه حال آنان ساعت کار موزه‌ها از 9 صبح تا ساعت ۱۹ به صورت یکسره تعیین و البته در روزهایی از نوروز نیز به دلیل استقبال گردشگران تا ساعت 22 تمدید شد که در نهایت بیش از 14 هزار نفر از مسافران نوروزی از موزه های استان بازدید کردند.
وی با اشاره به میزبانی پنج موزه از مسافران نوروزی، افزود: موزه باستان شناسی و مردم شناسی مفخم، موزه قلعه جلال الدین گرمه، موزه تاریخ شهر و مردم شناسی در شهرهای فاروج، شیروان و جاجرم از جمله این موزه‌ها هستند.
یزدانپناه یادآورشد: از ابتدای نوروز تاکنون، 366 هزار و 17 نفرازمسافران و مردم از جاذبه‌های خراسان‌شمالی بازدید کردند، گفت: طی ایام نوروز در مجموع 178 واحد رستوران، مهمانپذیر، سفره خانه سنتی، هتل، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بومگردی با ظرفیت 941 تخت در سطح استان به مسافران نوروزی ارائه خدمات کردند.
یزدان پناه با اشاره به اینکه 150 مدرسه استان برای اسکان فرهنگیان آماده سازی شده،عنوان کرد: فضاهایی برای استقرار مسافر در شرایط اضطرار در مساجد، حسینیه ها و سالن ورزشی در همه شهرستان ها به صورت آماده در نظر گرفته شد تا در صورت نیاز از این ظرفیت ها برای اسکان مسافر استفاده شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای نوروز تاکنون دو میلیون و 18 هزار و 877 مسافر وارد استان شدند، گفت: این تعداد مسافردر مجموع با بیش از 505 هزار دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شدند که میزان اقامت مسافران در استان از ابتدای نوروز تاکنون 43 هزار و 491 نفراست.
انتهای پیام

captcha