لزوم توانمندسازی و انگیزه‌بخشی به مدیران کانون‌های مساجد در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3802468
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

لزوم توانمندسازی و انگیزه‌بخشی به مدیران کانون‌های مساجد در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی آموزش مدیران کانون‌های مساجد و موثر ساختن هر چه بیشتر فعالیت آن‌ها را اولویت کاری در سال جدید عنوان کرد و این مهم را خواستار شد.

لزوم توانمندسازی و انگیزه بخشی به مدیران کانون‌های مساجد در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در نشست صمیمانه با کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: تنها سرمایه کانون‌ها، مدیران آنان هستند، بنابراین توانمند سازی و انگیزه بخشی به آنها باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.
وی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان حلقه وصل با عموم مردم نام برد، گفت: بی شک هر اندازه که به مردم وصل شویم اتفاق‌های سازنده و ارزشمندتری می‌افتد و سبب جریان سازی موثر فرهنگی خواهد شد که این موضوع به اعتماد بیشتر به مدیران کانون‌ها نیاز دارد.
فرخنده افزود: به فعالان کانون‌های مساجد اعتماد کنیم و از آنها بخواهیم طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب برنامه‌های اثرگذار ارائه دهند تا زمینه رونق بیشتر مساجد فراهم شود.
وی درخشش روستاهای بزنج، ارکان، اسفیدان، قلعه خان، طبر از توابع شهرستان‌های استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران را که به همت مدیران و فعالان کانون‌های مساجد روستاهای نامبرده محقق شد را حاصل اعتماد به مدیر کانون و اعضای آن معرفی کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی ایجاد بانک ایده و تدوین طرح، برگزاری جلسات بحث و گفتگو با هنرمندان انجمن‌های هنری و دعوت از اساتید هنرمند این عرصه‌ها برای آموزش مدیران کانون‌ها را پیشنهاد داد.
هاشم شیرازیان، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی نیز در این نشست از فعالیت ٣٧٢ باب کانون در استان خبر داد و ضمن ارائه اهم برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته ویژه سال جاری از اجرای طرح سنجش عملکرد کانون‌های مساجد استان در قالب بازدید هدفمند از کانون‌ها و برگزاری نشست‌های آموزشی تخصصی ویژه مدیران و توجیه فعالیت‌ها و برنامه‌ها به طور مجزا در شهرستان‌ها خبر داد.
وی همچنین از تعیین کانون معین در هر شهرستان برای تبیین هر چه بیشتر کار تشکیلاتی و عملیاتی در کانون‌های استان خبر داد.
شیرازیان ساماندهی کتابخانه‌های کانون‌ها با راه اندازی کتابخانه مرکزی در محل ستاد استانی و طراحی و پیاده سازی اپیلیکیشنی در این خصوص و اتصال شبکه ای این کتابخانه‌ها را نیز ار دیگر برنامه‌های سال جاری نام برد، گفت: این کتابخانه با همکاری تعدادی از اعضای کانون‌های شهر بجنورد راه اندازی شده و موضوع اپلیکیشن درمرحله طراحی و اجرا قرار دارد.
وی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر، برگزاری دوره آموزشی ویژه خبرنگاران کانون‌ها، برگزاری دوره آموزشی مختص رابطان و مدیران کانون‌ها، تلاش برای رونق هنر و تربیت هنرمند مسجدی و ارتقاء گروه های سرود و تاتر را به دیگر برنامه‌های مدنظر در کانون‌ها افزود و خواستار حمایت از این فعالیت‌ها شد.
انتهای پیام

captcha