اجرای طرح «جهادهمبستگی ملی» در ۱۳۰۰ مسجد خراسان‌شمالی
کد خبر: 3806724
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

اجرای طرح «جهادهمبستگی ملی» در ۱۳۰۰ مسجد خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۱۳۰۰ مسجد استان در راستای اجرای «طرح همبستگی ملی» آماده خدمت به آسیب‌دیدگان سیل اخیر هستند.

اجرای طرح « جهادهمبستگی ملی» در 1300 مسجد خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اهمیت و اولویت اجرای طرح جهاد همبستگی ملی، اظهار کرد: اسلام همواره برجامعه و خدمت به مردم تأکید دارد و در کنار برنامه‌های فردی، تکالیف اجتماعی مختلفی را برای انسان‌ها در نظر گرفته است و در طول تاریخ اسلام، مساجد به‌عنوان خاستگاه و پایگاه انجام فعالیت‌های اجتماعی به‌خوبی نقش خود را ایفا کردند.
وی با اشاره به اهمیت نقش مساجد در رویدادهایی همانند دفاع مقدس و بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، مساجد مهمترین پایگاه‌های مدیریت به‌شمار می‌رفتند و اعزام نیروهای انسانی برای دفاع از میهن اسلامی از این اماکن مقدس صورت می‌گرفت و می‌توان از این ظرفیت بالای مساجد برای کمک به سیل‌زدگان هم استفاده کرد.
وی با تاکید بر اجرای «طرح جهاد همبستگی ملی» و حرکت در مسیر «یک مسجد یک خانه» در مناطق سیل‌زده، افزود: طرح یک مسجد یک خانه طرح بسیار ارزنده‌ای در شرایط کنونی بوده زیرا بخشی از کشور دچار مشکلاتی شده‌اند و محل سکونتشان آسیب‌دیده است.
خادمی با اشاره به وظیفه دولت در خصوص حمایت از سیل‌زدگان، گفت: با این‌حال امکانات دولت محدود است و باید مردم و مساجد پای‌کار بیایند که تاکنون نیز همین‌طور بوده و مردم و به‌خصوص جوانان به میدان وارد شده‌اند.
وی عنوان کرد: منازل آسیب‌دیده باید هر چه زودتر ترمیم شوند و شرایط مردم برای زندگی مهیا شود و در این میان مساجد می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
خادمی یادآورشد: طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هموطنان سیل‌زده آغاز شد و یک دعوت ملی از همه هموطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است و در این طرح، آحاد مردم با محور مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha